واکنش 3 برنده نوبل پزشکی به خبر برنده شدنشان

به گزارش تور ارمنستان، به گزارش خبرنگاران به نقل از وب سایت نوبل، روز گذشته برندگان جوایز نوبل پزشکی 2020 معرفی شدند.

واکنش 3 برنده نوبل پزشکی به خبر برنده شدنشان

هاروی جی آلتر، مایکل هاتون و چارلز ام رایس برای اکتشاف ویروس هپاتیت C این جایزه را دریافت کردند. به همین دلیل هرکدام از آنها پس از تماس آکادمی نوبل، واکنش های متفاوتی از خود نشان دادند.

زنگ تلفن عصبانیم کرد

هاروی جی آلتر برنده 85 ساله این جایزه متولد آمریکا است. او هم اکنون محقق ارشد مرکز بالینی بخش پزشکی انتقال خون در انستیتو ملی سلامت آمریکا است که در مصاحبه با وب سایت نوبل از شوکه شدن خود خبر داد.

او در گفتگویی که با یکی از برگزار کنندگان نوبل داشت، گفت: یک تماس صبحگاهی من را شوکه کرد و تماس شما شوک پس از آن است!

ساعت 4:45 دقیقه صبح زنگ تلفن به صدا درآمد. اما به آن پاسخ ندادم اما دوباره تلفن زنگ خورد و در نهایت با سومین تماس با عصبانیت از خواب بیدار شدم تا به تماس پاسخ دهم.اما تماس از استکهلم بود! یک دقیقه بعد از تماس احساس عصبانیتم با تعجب جایگزین شد.

آلتر در ادامه گفت: هیچ وقت تصور نمی کردم این اتفاق بیفتد. به عبارتی هیچ وقت تصور نمی کردم لایق آن باشم.

به گفته او داستان کشف ویروس هپاتیت سی یک داستان علمی جالب درباره تحقیقات غیر هدفمند است. آنها نظریه های مختلفی داشتند و نمی دانستند تحقیق به کجا ختم می شود.

نوبل پزشکی 2020؛ داستان موفقیت گروه های علمی

چارلز ام رایس دیگر برنده نوبل پزشکی استاد دانشگاه راکفلر در نیویورک آمریکا است. او نیز از دریافت این جایزه شگفت زده بود. او به آدام اسمیت گفت: وقتی چنین تماسی با شما گرفته می شود واقعا نمی دانید چه بگویید.

این سورپرایز بزرگی است. منظورم کشف هپاتیت سی نیست بلکه افتخار دریافت این جایزه است. من خودم را نماینده محققان زیست شناسی مولکولی می دانم که به مقابله با این بیماری کمک کرده اند.

او در ادامه گفت: این داستان موفقیت یک گروه علمی است.

زندگی لویی پاستور الهام بخش تحقیقات طولانی

مایکل هاتون محقق انگلیسی و یکی دیگر از برندگان نوبل پزشکی 2020 است. این محقق انگلیسی اکنون استاد ویروس شناسی دانشگاه ایالتی آلبرتا کانادا و رئیس انستیتو ویروس شناسی لی کا شینگ است. او از طریق یکی از همکارانش خبر برنده شدن جایزه نوبل را دریافت کرده است.

او در این باره گفت: همکارم در آلبرتا ساعت 3 بامداد با من تماس گرفت تا این خبر را بدهد. سورپرایز بزرگی بود. سعی کردم پس از دریافت خبر دوباره بخوابم، اما نمی توانستم.

او درباره تحقیقات طولانی درباره هپاتیت C و انگیزه اش برای ادامه آن گفت: من از 17 سالگی وارد حوزه میکروبیولوژی شدم و قبل از آن نیز درباره زندگینامه لویی پاستور مطالعه کرده بودم و او به من الهام می بخشید. یادم می آید در دوره ای که بسیار ناامید شده بودم، در راستا رانندگی تا محل کار، ساختمان های بزرگ هتل هایی را نگاه می کردم که در اطراف انستیتو ساخته می شدند. باخودم فکر می کردم اوه آنها این هتل را تازه شروع کردند، تا زمان تکمیل آن، تحقیق ما هم به نتیجه می رسد. اما واقعا اینطور نشد فکر می کنم تا تحقیق ما به نتیجه برسد 10 هتل ساخته شد!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 647

به "واکنش 3 برنده نوبل پزشکی به خبر برنده شدنشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش 3 برنده نوبل پزشکی به خبر برنده شدنشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید