پانسمان پیشرفته به یاری بیماران آمد

به گزارش تور ارمنستان، یک شرکت فناور با ساخت دستگاه ریسندگی میکروالیاف پلیمری، تولید پانسمان های پیشرفته گامی در جهت ارتقای سلامت برداشته است.

پانسمان پیشرفته به یاری بیماران آمد

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری خبرنگاران از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان که در زمینه تولید تجهیزات پزشکی پیشرفته فعالیت می کند، گفت: متخصصان این شرکت، عمدتاً در حوزه فناوری های زیستی و مهندسی، شیمی، مهندسی پلیمر، مواد، زیست شناسی، مهندسی بافت و مهندسی پزشکی نیازهای فناورانه صنایع و پژوهش را تأمین می کنند.

حامد دائمی با اشاره به تولید بیش از 50 نوع محصول فناور در حوزه پلیمری و شیمیایی اضافه کرد: در تلاش هستیم تا فرآورده ها و محصولات با تولید یا اصلاح فرآورده های شیمیایی نیاز صنایع و پژوهش ها در حوزه فناوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، مهندسی بافت، داروسازی، شیمی، مهندسی پلیمر و مواد را پاسخ دهیم. اکنون با تولید بیش از 100 نوع فرآورده فناور در این جهت گام برداشتیم.

ساخت دستگاهی برای ریسندگی میکرو الیاف پلیمری

وی با اشاره به ساخت و تجاری سازی نخستین دستگاه ترریسی کارگاهی با هدف تولید الیاف پلیمری گفت: از این دستگاه برای ساخت میکروالیاف پلیمری از محلول های پلیمری استفاده می شود. این میکروالیاف می توانند به صورت بی بافت یا پس از فراورش با دستگاه های بافندگی به صورت بافته شده به عنوان پانسمان های پیشرفته برای درمان زخم های دیابتی، بستر استفاده شوند.

دائمی با اشاره به نقش گسترده الیاف پلیمری در صنایع ادامه داد: از الیافی که با روش ترریسی تولید شده اند در ساخت فرآورده های گوناگونی مانند فرش، موکت، پوشاک تا صنایع نظامی و هوا-فضا کاربردهای فراوانی دارند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان توانمندی توسعه و ارتقای این محصول فناور را مهم ترین ویژگی دستگاه ترریسی ایران ساخت دانتسو گفت: از آن جایی که دانش فنی ساخت این دستگاه بومی شده است، در ارتقا و توسعه آن دست بازی داریم. این موضوع زمینه ای شده است تا محصول ساخت داخل با قیمتی پایین تر و کیفیت بالاتر از نمونه های وارداتی عرضه شود.

این فعال فناور با بیان این که توانمندی تغییر و بهینه سازی قطعات متناسب با نیازهای صنایع از قابلیت های تولید این دستگاه است بیان کرد: مهم ترین مأموریت این دستگاه تولید میکرو الیاف پلیمری بود که در در ساخت پانسمان های پیشرفته پزشکی به کار می فرایند. اما این توانمندی را داریم که سازگار با نیاز و ظرفیت های هر صنعت، دستگاه را بهینه سازی کنیم.

4144/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 619

به "پانسمان پیشرفته به یاری بیماران آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پانسمان پیشرفته به یاری بیماران آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید