مرکز نوآوری صنعت قطعه سازی خودرو افتتاح شد

به گزارش تور ارمنستان، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، سورنا ستاری در مراسم افتتاح مرکز نوآوری خودروسازی با بیان این که نوآوری و توانمندی طراحی، مهم ترین مؤلفه برای تبدیل خودروسازی کشور به یک صنعت پویا است، ادامه داد: مرز باریک میان کارخانه داری و صاحب صنعت بودن، توانمندی طراحی، ماشین سازی، بهینه سازی و توسعه است. این توانمندی صرفاً با گشودن درها به روی نوآوری و استقبال از شرکت های دانش بنیان، خلاق و استارت اپ ها به دست می آید.

مرکز نوآوری صنعت قطعه سازی خودرو افتتاح شد

معاون علمی و فناوری با اشاره به تأثیرگذاری حضور شرکت های دانش بنیان و خلاق در حوزه خودروسازی گفت: برای تبدیل شدن خودروسازی کشور به یک صنعت پویا و رو به جلو، باید نوآوری دانش بنیان ها به این حوزه راه یابد. خوشبختانه این اتفاق مهم در این صنعت در حال تحقق است.

وی افزود: اکنون توانایی تولید بخش قابل توجهی از قطعات و نرم افزارهای خودرویی در شرکت های دانش بنیان داخلی وجود دارد و صنایع باید بازار بزرگ و بالقوه خود را در اختیار این شرکت ها قرار دهند تا ضمن برخورداری از یک صنعت پویا، اقتصاد نوآور و طراح، جایگزین اقتصاد وارداتچی شود.

ستاری مطرح نمود: بخش قابل توجهی از بخش های الکترونیکی خودرو توسط گروه های فناور مستقر در این مجموعه تولید می شود. تا کنون بیش از 3 مدل کنترل مرکزی خودرو، واحد مرکز کنترل کیسه هوا، ده ها مدل از قطعات الکترونیکی خودرو و قطعات کنترل بدنه خودرو در این مرکز طراحی و تولید شده است. همچنین سیستم رادار و تشخیص جهت خودرو از بخش های تحقیقاتی و فناورانه آینده این مرکز نوآوری است.

به گفته وی، این مرکز نوآوری تا کنون 15 پروژه فناورانه را با دانشگاه های کشور به انتها رسانده و بیش از 300 قطعه ایران ساخت شده است. این مرکز در حال حاضر فناوری ساخت این قطعات را بومی سازی کرده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، از حمایت زیرساختی برای ایجاد پلی میان نوآوری شرکت های دانش بنیان و خلاق با صنایع گفت و ادامه داد: از تمام شرکت های دانش بنیان و فعالان زیست بوم نوآوری خودرو برای رفع نیازهای صنعت خودرو و ورود نوآوری به این عرصه دعوت و حمایت می کنیم.

ستاری با تاکید بر این که ایران با برخورداری از تاریخ طولانی و فرهنگی غنی باید صاحب صنعت بومی باشد، اعلام نمود: فرهنگ تکیه به مونتاژ و واردات صرف، چالش های بسیاری را برای صنایع به وجود آورده است اما امیدواریم با ایجاد مراکز نوآوری و هموار شدن راه ورود خلاقیت، صاحب صنعت بومی خود و صادرات آن شویم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 866

به "مرکز نوآوری صنعت قطعه سازی خودرو افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز نوآوری صنعت قطعه سازی خودرو افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید