انتها مطالعات گردشگری و ارزیابی محیط زیستی آشوراده

به گزارش تور ارمنستان، به گزارش خبرنگاران، رضا مروتی عصر پنجشنبه در همایش گلستان مقصد گردشگری، اضافه کرد: تهیه طرح طبیعت گردی و گردشگری هم اکنون آماده تحویل به هیئت دولت است.

انتها مطالعات گردشگری و ارزیابی محیط زیستی آشوراده

از سفر با تور ارزان کانادا لحظه آخری لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

وی یادآور شد: طرح گردشگری جزیره آشوراده از مصوبات سفر آذرماه سال گذشته کاروان تدبیر و امید و از مطالبات عمومی مردم این استان است.

وی ادامه داد: برای نخستین بار در کشور ارزیابی زیست محیطی و تهیه طرح یک پروژه (طرح گردشگری آشوراده) هم زمان شروع و باهم به خاتمه می رسد.

به گفته وی دامن زدن به مسائل زیست محیطی توسط بعضی تشکل ها، اجرای طرح گردشگری آشوراده را با حساسیت هایی روبرو کرد و به همین علت مقرر شد، آماده شدن طرح و ارزیابی های زیست محیطی این طرح توسط دو مشاور به صورت هم زمان انجام گردد.

مروتی افزود: پس از 11 ماه با خاتمه یافتن مطالعات گردشگری و طبیعت گردی و نیز نقشه های اجرایی طرح گردشگری آشوراده، این طرح آماده تحویل به نهاد ریاست جمهوری یا معاونت اول ریاست جمهوری است.

وی توضیح داد: اجرایی شدن طرح گردشگری جزیره آشوراده از مهم ترین زیرساخت ها در رشد و توسعه استان گلستان است ازاین رو کوشش کردیم آرام گام برداشته و از حساسیت ها در خصوص آشوراده بکاهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: در سال های گذشته تنها کشاورزی محور توسعه گلستان اعلام شده و ازاین رو ضعف در استقرار صنایع بزرگ و مادر، بنیه اقتصادی، سرانه شهروندی و زیرساخت های گردشگری استان به وضوح دیده می گردد.

وی یادآور شد: هم اکنون بر اساس سند جامع توسعه استان در افق 1404 و 1414 و طرح آمایش سرزمینی، توسعه صنعت گردشگری از افق ها و محورهای اصلی توسعه گلستان اعلام شده است.

وی، وجود منابع طبیعی، اقوام و مذاهب، آثار تاریخی و فرهنگی و عبور میلیون ها زائر امام رضا (ع) را از شاخص های ممتاز حوزه گردشگری استان گلستان دانست و گفت: اگرچه سال جاری میزان اعتبارات گردشگری گلستان 250 درصد رشد داشته است اما این استان همچنان نیازمند توجه بیشتر است.

وی با تأکید بر لزوم توجه ویژه متولیان میراث فرهنگی کشور به این ظرفیت ها، اظهار کرد: تخصیص اعتبارات ویژه برای اجرای موزه روستایی گلستان و بین المللی کردن جشنواره اقوام ایران زمین از دیگر مطالبات مردم این استان از متولیان میراث فرهنگی کشور است.

مروتی یادآور شد: راه اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره اقوام ایران زمین نیز از تعهدات استان بوده است که به زودی محقق خواهد شد.

وی بابیان اینکه موزه روستایی استان نیز هم اکنون در مرحله تهیه ردیف ملی است، توضیح داد: فضای حضور بخش خصوصی در حوزه گردشگری، استقرار صنایع و مناطق گردشگری و برون بردن آلاینده ها از استان از دیگر موضوعاتی است که با جدیت پیگیری می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 139

به "انتها مطالعات گردشگری و ارزیابی محیط زیستی آشوراده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها مطالعات گردشگری و ارزیابی محیط زیستی آشوراده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید