پلیس فتا هشدار داد؛ مراقب نرم افزار های جعلی رمز دوم پویا باشید

به گزارش تور ارمنستان، سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری از شهروندان خواست برنامه های بانکی مورد احتیاج خود را از منابع معتبر دریافت نمایند.

پلیس فتا هشدار داد؛ مراقب نرم افزار های جعلی رمز دوم پویا باشید

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سرهنگ محمد علی رجبی، سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا گفت: با توجه به الزام بانک ها برای عملی کردن رمز های یکبار مصرف (پویا)، کلاهبرداران سایبری با طراحی اپلیکیشن های جعلی رمز ساز به دنبال سرقت اطلاعات بانکی کاربران هستند تا بدین وسیله با دسترسی به اطلاعات کاربران نسبت به خالی کردن حساب افراد اقدام نمایند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه هدف از ساخت اپلیکیشن های جعلی سرقت اطلاعات کاربران و گذرواژه های آنان است، خاطر نشان کرد: افراد سودجو با شیوه های مختلف مهندسی اجتماعی و تبلیغات گسترده در شبکه های مجازی، اپلیکیشن جعلی خود را به کاربران معرفی نموده و در نظر دارند هموطنان را نسبت به فعال سازی و نصب این برنامه ها ترغیب نمایند.

سرهنگ رجبی در توصیه به شهروندان گفت: ضروری است برای فعال سازی رمز یک بارمصرف، حتما با مراجعه به سایت بانک مربوطه، راهنمای فعال کردن رمز یک بارمصرف را دریافت نموده و در صورت اقدام برای دریافت اپلیکیشن رمز پویا، حتما به فروشگاه های آنلاین معتبر یا شعب بانکی مراجعه و از واگذاری گوشی تلفن همراه به سایر افراد خوداری نمایند.

وی ضمن تاکید بر اینکه برای دریافت رمز یک بار مصرف نیازی به پرداخت وجه و یا ثبت نام در هیچ سایتی نیست، از هموطنان خواست: به پیغام ها و درخواست های مشکوک بخصوص پیغامک ها از خصوط شخصی اعتنا ننموده و در صورت مواجهه با موارد مشابه آن را به وسیله مرکز فوریت های سایبری سایت پلیس فتا با ما در میان بگذارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 125

به "پلیس فتا هشدار داد؛ مراقب نرم افزار های جعلی رمز دوم پویا باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس فتا هشدار داد؛ مراقب نرم افزار های جعلی رمز دوم پویا باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید