پیگیری طرح تهاتر زمین دولتی برای افزایش عرضه مسکن اجاره ای

به گزارش تور ارمنستان، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طرح تهاتر زمین برای افزایش عرضه مسکن اجاره ای یک ایده است و سال آینده پیگیر آن خواهیم بود، گفت: بعضی از اراضی دولت گران هستند و به درد اقشار کم درآمد نمی خورد.

پیگیری طرح تهاتر زمین دولتی برای افزایش عرضه مسکن اجاره ای

جهت دریافت خدمات قیمت آلاچیق سیمانی طرح چوب با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، محمود محمودزاده در پاسخ به این سئوال که معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی طرحی را در دست اجرا دارد که بر اساس آن قرار بر این شده تا دولت زمین خام در اختیار سازنده های مسکن قرار دهد تا آنها نیز واحدهای مسکونی فراوری شده و در حال فراوری را در اختیار دولت قرار دهند تا واحدها به آپارتمان های اجاره ای تبدیل و به شکل حمایتی روانه بازار اجاره گردد، گفت: تهاتر زمین خام با سازنده های مسکن در حال حاضر در حد ایده مطرح شده است، اما باید اذعان گردد که اراضی دولت گران قیمت هستند و به درد کم درآمدها و میان درآمدها نمی خورد.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال اگر سازنده ای 100 واحد مسکونی در حال ساخت در مناطق متوسط به پایین دارد، می توان این واحدها را با زمین های دولتی ارزش کارشناسی کرد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سئوال که آیا سازمان ملی زمین و مسکن اراضی دولتی دارد که بخواهد این اراضی خام دولتی را به سازنده های مسکن ارائه و تهاتر کند، گفت: اطلاع دقیقی از این موضوع ندارم، اما به هر حال باید در شرایط جدید مالی راه چاره های جدید اندیشیده گردد.

محمودزاده ادامه داد: در طرح اقدام ملی مسکن یکی از فصل های تعریف شده به نام خودمالکی دارد که دارندگان زمین های با متراژ بالا و واحدهای نیمه ساز می توانند در طرح تهاتر زمین ورود نمایند.

وی با اشاره به اینکه در سال 99 این ایده را پیگیری خواهیم کرد، گفت: در بعضی شهرها افرادی هستند که 20 هکتار زمین دارند و می توانند با همکاری انبوه سازان برای ساخت مسکن در این زمین ها آنرا را در اختیار سازنده بگذارند و آن واحدها بعد از ساخت برای مستاجران در نظر گرفته گردد.

به گزارش خبرنگار مالی خبرگزاری فارس، دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن یک طرح دو منظوره برای بازار ملک در نظر گرفته است. اجرای این طرح می تواند هم سازنده ها را از رکود فروش خارج کند و هم به افزایش عرضه مسکن اجاره ای منجر گردد. براساس این طرح، امکان تهاتر واحدهای تازه ساز و ساختمان های مسکونی نیمه کاره با زمین های تحت مالکیت دولت فراهم خواهد شد. متولی مسکن میخواهد واحدها را به آپارتمان های اجاره ای تبدیل و به شکل حمایتی روانه بازار اجاره کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 188

به "پیگیری طرح تهاتر زمین دولتی برای افزایش عرضه مسکن اجاره ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری طرح تهاتر زمین دولتی برای افزایش عرضه مسکن اجاره ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید