AFC: الهلال و پرسپولیس به دنبال اولین قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش تور ارمنستان، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در آستانه ملاقات دو تیم الهلال و پرسپولیس در دور رفت از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا این بازی را تحلیل کرد.

AFC: الهلال و پرسپولیس به دنبال اولین قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا

از سفر با تور نوروزی پاتایا لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC)، تیم فوتبال الهلال سه شنبه شب در دور رفت از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در جدالی که بسیاری انتظارش را می کشند، پذیرای پرسپولیس است، ملاقاتی که هر دو تیم به دنبال این هستند تا با در دست دریافت ابتکار عمل به اولین عنوان قهرمانی خود در لیگ قهرمانان آسیا پس از تغییر نام این تورنمنت در سال 2002 برسند.

این دو تیم دو بار در مرحله گروهی فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا در مسقط با هم ملاقات کردند که بازی اول به تساوی یک بر یک انجامید و ملاقات برگشت نیز با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

الهلال

الهلال از زمانی که در ماه مِی صدرنشین گروه D شد، فرایندی شکست ناپذیر تا رسیدن به مرحله نیمه نهایی فصل جاری لیگ قهرمانان داشته است. غول های سعودی در مرحله یک هشتم نهایی در مجموع دو ملاقات رفت و برگشت استقلال خوزستان را با نتیجه 4 بر 2 شکست دادند و در مرحله یک چهارم نهایی نیز با نتیجه 3 بر صفر العین، قهرمان سال 2003 لیگ قهرمانان آسیا را از پیش رو برداشتند.

آمار الهلال در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا: 17 گل زده، 50 شوت در چارچوب، 9 گل خورده، 4 بازی بدون گل خورده، 136 تکل پیروز، 590 پیروزی در نبردهای تن به تن

بازی سه شنبه سومین حضور الهلال در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در چهار سال گذشته است و طرفداران این تیم به ویژه پس از پیروزی تأثیرگذار الهلال برابر العین در دور قبل رقابت ها، این بار امیدوار به نتیجه ای مثبت هستند.

کارلوس ادواردو هر سه گل الهلال برابر العین را به ثمر رساند و هت تریکش در این بازی شمار گل های زده اش در این تورنمنت را به عدد 7 رساند.

خط حمله الهلال همچنین شامل عمر خربین، مهاجم سوریه ای است که تا به این مرحله از رقابت های فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا چهار گل برای آبی پوشان عربستانی به ثمر رسانده است. علیرغم مصدومیت نواف العابد (هافبک الهلال)، رامون دیاز سرمربی الهلال می تواند در این بازی از نیکولاس میلسی، هافبک اروگوئه ای خود برای حضور در خط میانی بهره ببرد.

پرسپولیس

پرسپولیس، لیگ قهرمانان تاریخی در سال 2017 داشته است، آنها با صعود به مرحله یک هشتم نهایی پیروز شدند لخویای قطر را با نتیجه یک بر صفر شکست دهند و برای نخستین بار در تاریخ خود به مرحله یک چهارم نهایی از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا برسند.

مردان برانکو ایوانکوویچ سپس با شکست 5 بر 3 الاهلی عربستان در مجموع دو ملاقات رفت و برگشت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا یک گام فراتر رفتند و صندلی خود را در مرحله نیمه نهایی رزرو کردند.

آمار پرسپولیس در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا: 15 گل زده، 43 شوت در چارچوب، 11 گل خورده، 4 بازی بدون گل خورده، 118 تکل پیروز، 610 پیروزی در نبردهای تن به تن

این تیم تهرانی باور و روحیه قوی خود را در بازی رفت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا پس از جبران عقب افتادگی 2 بر صفر خود (آن بازی را پرسپولیس به تساوی 2 بر 2 کشاند) پیش از شکست 3 بر یک الاهلی در بازی برگشت که از دقیقه 12 در پی اخراج کمال کامیابی نیا 10 نفره بازی می کرد، نشان داد.

مهدی طارمی بهترین گلزن پرسپولیس در رقابت های فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا با 7 گل زده است که گادوین منشا هم در خط حمله پرسپولیس به او یاری می نماید، بازیکنی که پس از ورودش به میدان به عنوان بازیکن جانشین دو گل حیاتی برای پرسپولیس به ثمر رساند.

محسن مسلمان و علی علیپور هم توانایی تغییر فرایند بازی را دارند، دو بازیکنی که هر یک سه پاس گل تا به این مرحله از مسابقات برای هم تیمی های خود ساخته اند. به ویژه مسلمان با 21 خلق موقعیت که او را در بین بازیکنان حاضر در نیمه نهایی با بیشترین خلق موقعیت قرار داده، رجحان دارد.

آمار محسن مسلمان در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا:12 شوت، یک گل زده، 3 پاس گل، 441 پاس سالم، 28 پیروزی در نبردهای تن به تن

آمار کارلوس ادواردو در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا: 26 شوت، 7 گل زده، یک پاس گل، 328 پاس سالم، 76 پیروزی در نبردهای تن به تن

الهلال - پرسپولیس

استادیوم: محمد بن زاید، العین امارات

ساعت برگزاری مسابقه: 20 به وقت محلی (19:30 به وقت تهران)

منبع: تسنیم
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 118

به "AFC: الهلال و پرسپولیس به دنبال اولین قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "AFC: الهلال و پرسپولیس به دنبال اولین قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید