احداث مسکن معلولان و کارگران مورد حمایت قرار می گیرد

به گزارش تور ارمنستان، معاون توسعه مدیریت وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: شرایط مسکن معلولان و کارگران در وزراتخانه مورد آنالیز قرار گرفته است و زمین مورد احتیاج نیز باید با همکاری مدیران استانی و شهرستانی تامین گردد.

احداث مسکن معلولان و کارگران مورد حمایت قرار می گیرد

جهت دریافت خدمات سایت آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، غلامرضا پناه امروز در نخستین همایش استانی شورای هماهنگی دستگاه های اجرایی زیرمجموعه وزارت کار و تعاون که با حضور جمعی از مدیران استانی، محلی و کارآفرینان برگزار گردید، گفت: شرایط مسکن معلولان و کارگران در وزراتخانه مورد آنالیز قرار گرفته است و زمین مورد احتیاج نیز باید با همکاری مدیریت شهرستان تامین گردد.

وی ضمن تاکید بر لزوم پیگیری 100 میلیارد تومان اعتبار ویژه تسهیلات مسکن معلولان توسط نمایندگان در مجلس گفت: اجرای قانون سه درصد معلولان در بخش منابع انسانی مورد توجه قرار گرفته و لزوم استخدام معلولان با توجه به این قانون بیش از پیش مورد حمایت قرار می گیرد.

معاون وزرات کار و تعاون بابیان اینکه نظر وزرات کار بر تکمیل طرح های ناتمام است، افزود: با استقبال گسترده متقاضیان، استان فارس و شهرستان داراب بیشترین اعتبار ویژه تسهیلات سامانه کارا را به خود اختصاص داده است.

وی اعلام کرد: سالن رفاهی - ورزشی کارگران در داراب با پیشرفت فیزیکی بالغ بر 70 درصد که تکمیل آن مورد تاکید فرماندار و نماینده داراب است، در اولویت قرار می گیرد و این پروژه تا خاتمه سال تامین اعتبار و تکمیل می گردد.

پناه با بیان اینکه وام های خرد نقش موثری در اشتغالزایی شهرستان داراب دارد، افزود: داراب به سبب ظرفیت های شگرف در عرصه کشاورزی و صنایع دستی می تواند از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید بیشترین بهره را ببرد.

وی افزود: در بخش مشاغل خانگی نیز یک سهمیه ویژه به داراب اختصاص می یابد البته هنوز رقم آن تعیین و ابلاغ نشده است.

معاون وزرات کار و تعاون تاکید نمود: روحیه مشارکت پذیری در تعاونی های داراب مناسب است و از این ظرفیت باید به منظور جهت دهی به کارآفرینان و دانش آموختگان استفاده کرد.

پناه با اشاره به اقدامات آنتی کرونا در عرصه اشتغال اعلام کرد: پرداخت تسهیلات به کارفرمایانی که پس از شیوع کرونا و تعطیلی کارگاه ها، کارگران خود را اخراج نکردند، پرداخت تسهیلات یک تا دو میلیون تومانی به افرادی که در این مدت بیکار شدند همچنین بیمه بیکاری از جمله اقدامات وزارت کا و تعاون در جهت حمایت از کارگران و کارفرمایان آسیب دیده از کرونا است.

وی ضمن تاکید بر برطرف موانع فراوری و راستی آزمایی شیوه های مناسب در این جهت گفت: اگر شیوع کرونا مسائل متعدد به همراه داشت اما در این میان فرصتی نیز جهت بازنگری در فرایند برطرف موانع فراوری ایجاد شد.

معاون وزرات کار و تعاون توضیح داد: به تازگی دستور کاری مبنی بر حذف مجوزهای زائد همچنین ارائه مجوز در قالب سامانه و بدون حضور متقاضی در هیئت دولت مورد آنالیز قرار گرفته است و با این شیوه یکی از موانع فراوری به طور کلی مرتفع خواهد شد.

پناه اظهار داشت: یکی از رویکردهای مورد نظر، حمایت جدی از پروژه های نیمه تمام است که برحسب توان و بودجه موجود تکمیل آنها در اولویت بوده و تا پروژه های فعلی به نتیجه نرسد ، پروژه جدیدی ایجاد نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 388

به "احداث مسکن معلولان و کارگران مورد حمایت قرار می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث مسکن معلولان و کارگران مورد حمایت قرار می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید