استان های زاگرس نشین عقب افتادگی مفرطی دارند

به گزارش تور ارمنستان، خبرنگاران/لرستان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: استان های زاگرس نشین عقب افتادگی مفرطی دارند.

استان های زاگرس نشین عقب افتادگی مفرطی دارند

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

محسن رضایی در جلسه بررسی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی خرم آباد که 17 اسفندماه برگزار شد، اظهار کرد: ما امروز در کشور به دنبال تدوین سیاست های کلی برنامه هفتم نظام هستیم و یکی از دلایل سفر من به استان لرستان این است که دیگر نمی خواهیم در اتاق های در بسته در تهران بفهمیم مشکل چیست و نمی خواهیم صرفاً با آمار و گزارش هایی که باواسطه ها تهیه می شود سیاست های کلی را تدوین کنیم.

وی با اشاره به بی توجهی عمیق به لرستان، شرح داد: از دیروز که وارد لرستان شده ام مسائل زیادی را شنیده ام که باید برای آن فکری کرد زیرا استان حقیقتاً مورد یک بی توجهی عمیق قرار گرفته است.

رضایی گفت: البته این به آن معنا نیست که دولت مردان سطح عالی نخواسته اند کاری انجام دهند. بلکه شرایط اداری، بودجه بندی و برنامه ریزی در کشور به گونه ای است که اول به تهران و بعد به چندین استان و سپس به سایر استان ها توجه می شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: استان های زاگرس نشین عقب افتادگی مفرطی دارند که به دنبال یک فکر اساسی برای آن ها هستیم.

وی در خصوص ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در خرم آباد، اظهار داشت: موضوعات مطرح شده در این جلسه در شورای برنامه ریزی جمع بندی و برای استفاده در سیاست های کلی برنامه هفتم به مرکز ارسال شود.

رضایی ادامه داد: در پیشرفت استان لرستان دو نوع فرصت باید در نظر گرفته شود یکی فرصت های ملی و دیگری فرصت های محلی و بومی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: لرستان از نظر موقعیت جغرافیایی و پدافند غیرعامل می تواند یک بارانداز مناسب برای بندرها جنوب باشد که این یک فرصت ملی مناسب برای استان است.

رضایی با بیان اینکه در لرستان تنها نمی توان از فرصت های ملی بهره جست بر لزوم استفاده از فرصت های بومی نظیر توسعه دامپروری و کشاورزی، تولید گیاهان دارویی و ... تأکید کرد.

وی شرح داد: اساس ارزش آفرینی فرصت ها هستند زیرا ارزش آفرینی و تولید ثروت از فرصت شروع می شود و باید فرصت های منطقه ای لرستان کشف شود.

رضایی با اشاره به لزوم هدفمند بودن صنعت در کشور گفت: متأسفانه صنعت در کشور هدفمند نیست به عنوان مثال کشاورزی ما باید با صنعت آمیخته باشد و لازم است صنعت کشاورزی را جزئی از کشاورزی محسوب کرد تا زنجیره ارزش آن به طور کامل دیده شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: لزوم تدوین یک برنامه معین و هدفمند در جهت توسعه و سرمایه گذاری پایدار در جهت رفع فقر ضروری بوده و لازم است صنایع متناسب با زندگی مردم و فرصت های بومی و ملی طراحی شده تا با توجه به آماده بودن زیرساخت ها و با هدف افزایش تولید و گسترش میزان صادرات اقدام شود.

وی افزود: در تصویب این طرح نهایت تلاش خود را انجام داده تا این هدیه را برای مردم استان لرستان داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 918

به "استان های زاگرس نشین عقب افتادگی مفرطی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان های زاگرس نشین عقب افتادگی مفرطی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید