اعلام آمادگی ایران برای برطرف بحران انرژی دنیا

به گزارش تور ارمنستان، تهران (پانا) - وزیر نفت از آمادگی ایران برای یاری به برطرف بحران انرژی در دنیا اطلاع داد.

اعلام آمادگی ایران برای برطرف بحران انرژی دنیا

به گزارش ایسنا، جواد اوجی پس از خاتمه بیست ویکمین نشست وزیران نفت و انرژی سازمان کشورهای صادرنماینده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) اظهار کرد: اعضای اوپک پلاس در نشست امروز با افزایش فراوری روزانه 400 هزار بشکه ای برای ماه نوامبر مطابق تصمیم نوزدهمین نشست این ائتلاف موافقت کردند، فراوری اعضای این ائتلاف مانند ماه سپتامبر فراتر از توافق افزایش نمی یابد.

وی ضمن اشاره به بحران کمبود انرژی در جهان و بیان اینکه همان طور که آگاه هستید در بسیاری از کشورهای اروپایی و حتی آمریکا مردم دغدغه تأمین سوخت را دارند، توضیح داد: افزایش چندباره قیمت گاز در اروپا که در پی پایین آمدن سطح ذخیره سازی های این سوخت پاک به وقوع پیوست، بی سابقه بوده است.

وزیر نفت با بیان این مقدمه به موضوع تحریم ایران پرداخت و گفت: مردم اروپا و آمریکا امروز در شرایطی با این مسائل دست و پنجه نرم می نمایند که دولت های متبوع آنها سال هاست صادرات نفت خام ما را به اسم یکی از کشورهای بزرگ صادرنماینده نفت به طور غیرقانونی و ظالمانه تحریم نموده اند.

اوجی ادامه داد: شواهد موجود به خوبی اثبات می نماید که هزینه های این سیاست یکجانبه و فرامنطقه ای تنها مختص ایران نیست و شهروندان دیگر کشورهای جهان هم باید هزینه های گزاف این بی خردی را پرداخت نمایند؛ هزینه هایی که باور داریم در آینده در صورت پافشاری غیرمنطقی بر تحریم صادرات نفت ایران می تواند ابعاد بسیار گسترده ای در پی داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران بارها با حسن نیت آمادگی خود را برای افزایش فراوری نفت و تثبیت بازار اعلام نموده و در شرایط کنونی هم آماده است درکوتاه ترین زمان ممکن بحران انرژی ایجادشده در جهان را حل و این کمبود را جبران کند، اضافه کرد: توصیه من به تصمیم گیرندگان این کشورها این است که از شرایط کنونی درس عبرت بگیرند و برای یاری به فروکش کردن این بحران تحریم های ایران را لغو نمایند تا همه مردم از انرژی مقرون به صرفه و قابل دسترس در کل منطقه ها بهره مند شوند.

وزیر نفت جهش چندبرابری قیمت سوخت در اروپا و آمریکا و کمبود سوخت در صندلی های عرضه انگلستان را تنها بخشی از نگرانی های جهان برای تأمین انرژی دانست و گفت: افزایش نرخ تورم و کاهش قدرت خرید خانوارها در این کشورها به وضوح بر معیشت آنها تأثیر منفی داشته و سبب نارضایتی ها و اعتراض های بحقی در این کشورها شده است.

اوجی گفت: درست است که ما را تحریم کردند، اما این تحریم ها دامن کشور خودشان را هم گرفته است، بارها جمهوری اسلامی اعلام نموده است ما حاضریم با افزایش فراوری و صادرات نفت خام این مسائل را رفع کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1236

به "اعلام آمادگی ایران برای برطرف بحران انرژی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی ایران برای برطرف بحران انرژی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید