اسلامی: مرکز رسا آماده شتاب دهی تحقیقات و عملیاتی سازی پژوهش های هسته ای است

به گزارش تور ارمنستان، رئیس سازمان انرژی اتمی از آغاز به کار مرکز فناوری و نوآوری رسا به عنوان اولین مرکز نوآوری تخصصی در زیست بوم نوآوری صنعت هسته ای خبر داد.

اسلامی: مرکز رسا آماده شتاب دهی تحقیقات و عملیاتی سازی پژوهش های هسته ای است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مرکز فناوری و نوآوری رسا به عنوان یکی از مراکز تازه تاسیس در سازمان انرژی اتمی ایران و اولین مرکز نوآوری تخصصی در زیست بوم نوآوری صنعت هسته ای با هدف تسهیل تجاری سازی دستاوردهای دانشمندان در حوزه هسته ای آغاز به کار کرده است.

وی افزود: این مرکز با برنامه ریزی اجرا شده و همچنین اهداف ترسیم شده درصدد شتاب دهی تحقیقات و عملیاتی سازی پژوهش های دانشجویان و متخصصان علوم و فناوری هسته ای است. در این راستا توجه به کاربرد پرتوها در صنایع غذایی و کشاورزی، تولید رادیودارو، پرتودرمانی و توسعه نیروگاه ها در اولویت پژوهشی و تبدیل ایده به محصول این مرکز قرار دارند.

اسلامی اعلام نمود: به یاری خداوند در این مرکز همکاری موثری با بخش خصوصی خواهیم داشت و فضایی علمی و پژوهشی را برای فارغ التحصیلان علوم و فناوری هسته ای فراهم می کنیم تا این عزیزان و سرمایه های کشور بتوانند با سازمان انرژی اتمی و پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای ارتباط تنگاتنگی داشته باشند.

وی گفت: امیدوارم که این مرکز با همکاری جامعه دانشگاهی، نخبگان، پژوهشگران و همچنین زیست بوم نوآوری کشور گامی موثر در جهت تجاری سازی طرح های علمی پژوهشگران و بهره مندی جامعه از کاربردهای انرژی صلح آمیز هسته ای بردارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1393

به "اسلامی: مرکز رسا آماده شتاب دهی تحقیقات و عملیاتی سازی پژوهش های هسته ای است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسلامی: مرکز رسا آماده شتاب دهی تحقیقات و عملیاتی سازی پژوهش های هسته ای است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید