انتقال 169 مادر باردار پرخطر از مناطق سیل زده به مراکز درمانی

به گزارش تور ارمنستان، رئیس سازمان اورژانس کشور از انتقال 169 مادر باردار پرخطر از مناطق آسیب دیده و متاثر از سیل و آبگرفتگی استان سیستان و بلوچستان به مراکز درمانی و بهداشتی و مناطق امن اطلاع داد و گفت: از این تعداد 62 مادر در مراکز یادشده وضع حمل کردند.

انتقال 169 مادر باردار پرخطر از مناطق سیل زده به مراکز درمانی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، رئیس سازمان اورژانس کشور از انتقال 169 مادر باردار پرخطر از مناطق آسیب دیده و متاثر از سیل و آبگرفتگی استان سیستان و بلوچستان به مراکز درمانی و بهداشتی و مناطق امن اطلاع داد و گفت: از این تعداد 62 مادر در مراکز یادشده وضع حمل کردند.

پیرحسین کولیوند اهم اقدامات حوزه سلامت در هنگام و پس از وقوع سیل در جنوب استان سیستان و بلوچستان را تشریح کرد و گفت: همزمان با بارندگی های اخیر در استان سیستان و بلوچستان و جاری شدن سیلاب در شهر ها و روستا های این استان که آسیب های جدی به بخش های مختلف آن وارد کرد، نیرو های اورژانس 115 با حضور در مناطق سیل زده این استان به ارائه خدمات متنوع و مختلف حوزه سلامت در بین سیل زدگان پرداختند.

وی اعزام 22 مصدوم و بیمار توسط اورژانس هوایی به مراکز درمانی، ویزیت بیش 900 بیمار توسط تیم های واکنش سریع اورژانس در مناطق آسیب دیده، استقرار سه فروند اورژانس هوایی در مناطق آسیب دیده و استقرار 15 دستگاه آمبولانس در مناطق آسیب دیده را گوشه ای از این اقدامات مطرح کرد.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: همچنین طی روز های گذشته و تا خاتمه روز سه شنبه 24 دی امسال 400 واحد خون از استان تهران به جنوب سیستان و بلوچستان ارسال و 50 تیم عملیاتی تخصصی تشکیل و به منطقه سیل زده اعزام شده اند.

کولیوند شرح داد: توزیع هزار و 543 قوطی شیر خشک، کنترل مواد غذایی و بازدید از مراکز تهیه و توزیع، نظارت بر دفن اجساد احشام و گند زدایی سرویس های بهداشتی و کنترل فاضلاب خانگی، واکسیناسیون آنفولانزا برای مادران و بچه ها، واکسیناسیون هپاتیت A. 800 جهت بچه ها زیر یکسال و 1200 بزرگسال، توزیع 2 هزار سرم ضد عقرب، توزیع کیت تشخیص سریع وبا، هزار و 252 مورد کلرسنجی، توزیع کلر یک درصد بین هزار و 863 خانوار، گند زدایی آب به میزان 733 متر مکعب، توزیع ست زایمان به تعداد 20 ست در مراکز پرخطر، تکمیل و توزیع دارو های دپوی سل، التورو HIV در کل حوزه تحت پوشش دانشگاه، توزیع واکسن و سرم ضدهاری در کل حوزه تحت پوشش دانشگاه، آموزش به خانوار ها در روستا های دچار بحران با اولویت بیماری های گوارشی و منتقله از آب ناسالم از دیگر اقدامات صورت گرفته از سوی نیرو های اورژانس 115 در حوزه سلامت در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان بوده است.

بارش باران سیل آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه 19 دی شروع شده بود، استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان ها شده است.

شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان ها وخیم تر اعلام شده به طوری که میزان بارش ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته 26 برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سد های استان را در پی داشته است.

در سیستان و بلوچستان تعداد 500 روستا و 14 شهرستان درگیر سیل هستند و 20 هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.

امدادرسانی به روستا های جنوب سیستان و بلوچستان تنها به وسیله بالگرد و یا قایق امکان پذیر است و با وجود کوشش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد احتیاج مردم منطقه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 141

به "انتقال 169 مادر باردار پرخطر از مناطق سیل زده به مراکز درمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال 169 مادر باردار پرخطر از مناطق سیل زده به مراکز درمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید