بزرگترین عرضه اولیه سال99 زمستان وارد بازار بورس می گردد

به گزارش تور ارمنستان، پس از بهود نسبی بازار بورس در هفته جاری،سهامداران منتظر عرضه ستاره خلیج فارس هستند

بزرگترین عرضه اولیه سال99 زمستان وارد بازار بورس می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل تجارت نیوز ، عرضه اولیه پالایشگاه ستاره خلیج فارس احتمالا بزرگترین عرضه اولیه بازار سهام در سال جاری باشد. این عرضه اولیه قرار است زمستان سال جاری انجام گردد.

آخرین بار یک ماه پیش در مجمع سالانه شستا خبری هم درباره زمان عرضه اولیه ستاره خلیج فارس اعلام شد. طبق اعلام در این مجمع ستاره خلیج فارس طی سه تا چهار ماه آینده عرضه اولیه خواهد شد. هم اکنون یک ماه از آن موقع می گذرد و به نظر می رسد کم کم سهامداران باید منتظر این عرضه اولیه باشند.

دو هفته قبل تر از آن نیز وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه هیات دولت ضمن ابراز حمایت دولت از بازار سهام اعلام نموده بود ، پالایشگاه ستاره خلیج فارس به زودی به بورس می آید.

پیش از او، محمدعلی دادور، مدیر عامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس در مورد فرایند پفراینده این پالایشگاه برای ورود به بازار سرمایه گفته بود: زمان ورود به بازار سهام در گرو همکاری مسئولان و سازمان بورس است و در خوشبینانه ترین حالت تا حدود یک ماه و نیم آینده خواهد بود.

هرچند از آن وعده مدتی است عبور کردیم اما به نظر می رسد هنوز هم این عرضه اولیه در دستور کار سال جاری بازار سهام قرار گرفته است.

از دیگر جزییات عرضه اولیه ستاره خلیج فارس این است که هرچند درباره رقم دقیق این عرضه اولیه سنگین تا به امروز نرخی اعلام نشده اما پیش بینی میی گردد بزرگترین عرضه اولیه سال جاری باشد. این عنوان تا الان در اختیار عرضه اولیه شستا قرار داشت که در آن به هر متقاضی بیش از سه میلیون و 100 هزار تومان رسیده بود. بنابراین به نظر می رسد متقاضیان برای خرید سهام ستاره خلیج فارس می توانند رقم حداقلی سه میلیون و 100 هزار تومان را از هم اکنون هدف گذاری نمایند. در آخرین برآورد ها تا سقف پنج میلیون تومان نیز شنیده شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 735

به "بزرگترین عرضه اولیه سال99 زمستان وارد بازار بورس می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین عرضه اولیه سال99 زمستان وارد بازار بورس می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید