تور تایلند لحظه آخری: تاریخ فراوری برنج تایلندی وارداتی 4 سال قبل نیست

به گزارش تور ارمنستان، تهران (پانا) - شرکت بازرگانی دولتی ایران در پی انتشار گزارش نادرست بعضی از رسانه ها در مورد انواع برنج تایلندی اطلاعیه ای صادر کرد.

تور تایلند لحظه آخری: تاریخ فراوری برنج تایلندی وارداتی 4 سال قبل نیست

با تور تایلند لحظه آخری از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

به گزارش شرکت بازرگانی دولتی ایران، این شرکت در اطلاعیه ای اظهار داشت: شرکت بازرگانی دولتی ایران بر اساس تکالیف قانونی مقرر شده وظیفه تامین ذخایر راهبردی کالاهای اساسی کشور از جمله برنج را به عهده دارد که در همین ارتباط با رعایت همه استانداردهای داخلی و بین المللی به واردات برنج اقدام نموده و همه محموله های وارداتی پس از تایید دستگاه های مسوول از جمله سازمان های غذا و دارو و استاندارد از مبادی ورودی به انبارهای سراسر کشور برای ذخیره سازی و توزیع ارسال می گردد.

در این اطلاعیه آمده است: قیمت فروش برنج های تایلندی مورد اشاره کمتر از قیمت تمام شده کالا در زمان واردات این کالا بوده و هدف دولت از عرضه این نوع برنج با قیمت حمایتی و پایین تر از قیمت تمام شده واردات آن، حمایت از اقشار آسیب پذیر و کم عایدی جامعه بوده است. این در حالی است قیمت تمام شده این نوع برنج در حال حاضر در مبادی ورودی کشور نزدیک به 165 هزار ریال در هر کیلوگرم و با اعمال هزینه های مربوط به حمل و نقل و سودهای متعارف عمده و خرده فروشی، قیمت مصرف کننده آن 190 هزار ریال خواهد بود. ضمن این که تاریخ فراوری درج شده در کیسه های برنج مربوط به سه و چهار ماه پیش است که در گزارش منتشر شده چهار سال عنوان شده است.

این اطلاعیه می افزاید: برنج های تایلندی تحت 2 واریته درجه B و معطر (هومالی) وارد کشور می شوند و به هیچ عنوان واریته درجه B برنج بی کیفیت و نامرغوب محسوب نمی گردد و درجه B فقط با نوع معطر آن فرق دارد.

در بخش دیگر این اطلاعیه آمده است: همه برنج هایی که از محل ذخایر راهبردی در شبکه های منتخب توزیع در حال توزیع است پیش از ورود به سطح عرضه دارای گواهی های کنترل کیفی لازم بوده و برنج های اشاره شده در گزارش دارای هفت ماه تاریخ مصرف است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1406

به "تور تایلند لحظه آخری: تاریخ فراوری برنج تایلندی وارداتی 4 سال قبل نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور تایلند لحظه آخری: تاریخ فراوری برنج تایلندی وارداتی 4 سال قبل نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید