تدوین پنج لایحه برای ساماندهی فضای مجازی

به گزارش تور ارمنستان، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تدوین و ارائه 5 لایحه برای ساماندهی فضای مجازی و برطرف معضلات این عرصه اطلاع داد.

تدوین پنج لایحه برای ساماندهی فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری مالی ایران ، محمدجواد آذری جهرمی پس از حضور در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، این نشست را بسیار خوب و سازنده دانست.

وی درباره موضوعات مطرح در این جلسات گفت: بخش نخست جلسه به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب مربوط می شد و مسئولیتی که مجلس طبق این بیانات برعهده گرفته و برای پیگیری دستورات ایشان در مورد مدیریت فضای مجازی وارد شده است.

آذری جهرمی اضافه نمود: در این بخش از جلسه تبادل نظری دو ساعته خوبی داشتیم و پس از ارائه گزارشی از فعالیت ها، نمایندگان مجلس دیدگاه شان را درباره راهبردی که باید در پیش بگیریم بیان کردند.

وی از تدوین 5 لایحه برای پیشبرد برنامه راهبردی به منظور ساماندهی فضای مجازی اطلاع داد و گفت: یکی از این لوایح، طرح تحول دیجیتال است که آماده نموده ایم و با اعضای کمیسیون صنایع مجلس تبادل نظری مفصلی در این باره داشتیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه نمود: مقرر شد کارگروهی تشکیل گردد تا این موضوعات را با قید فوریت و البته در زمان بندی معین پیش ببریم و با مساعدت مجلس به دولت به ویژه به این وزارتخانه بتوانیم راستای را در پیش بگیریم تا از فرصت های فضای مجازی استفاده بیشتری کنیم.

آذری جهرمی تاکید نمود: باید در این راستا زمینه های رشد مالی، اجتماعی و فرهنگی و نیز حضور جریان ساز در فضای مجازی فراهم گردد.

وی یکی دیگر از این لوایح پنج گانه را لایحه مهم حفاظت و صیانت از داده ها برشمرد و اضافه نمود: این لایحه را در سال 96 با همکاری مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و پژوهشگاه قوه قضائیه تنظیم و به دولت ارسال کردیم و اکنون در مراحل پایانی تصویب آن هستیم و آماده ارائه به صحن هیأت وزیران است.

آذری جهرمی بخش دیگر این لوایح را مربوط به تراکنش های الکترونیکی و نیز هویت در فضای مجازی برشمرد.

وی گفت: این لوایح چارچوب های اصلی مرتبط با فضای مجازی است که فعالیت در آن را تسهیل و قانونمند می نماید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، حضور در فضای مجازی و تجارت در این فضا را بسیار اثرگذار و رافع بسیاری از معضلات کنونی کشور دانست.

آذری جهرمی بخش دوم دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس را جوابگویی به پرسش های سه نفر از اعضای این کمیسیون دانست و گفت: طبعاً طبق آیین نامه، وزیر باید با حضور در کمیسیون جوابگوی پرسش ها باشد که هر سه نماینده پرسش هایشان را مطرح کردند و ما نیز پاسخ دادیم.

وی از رئیس و اعضای این کمیسیون بابت ایجاد فضای مشارکت جویانه و تبادل نظر های بسیار سازنده به منظور پیگیری ها برای توسعه و پیشرفت فضای مجازی قدردانی کرد.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 554

به "تدوین پنج لایحه برای ساماندهی فضای مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین پنج لایحه برای ساماندهی فضای مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید