ترامپ: کانادا خیلی لوس است!

به گزارش تور ارمنستان، پس از مکزیک، کره شمالی و ایران، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا این بار کانادا را هدف حملات انتقادی خود قرار داده است؛ او ضمن اینکه از همسایه شمالی خود با عنوان خیلی لوس یاد نموده است، خاطر نشان نموده که کنار آمدن با کانادا خیلی سخت است. ترامپ این سخنان را در حالی در خصوص کانادا مطرح نموده است که خبرهای رسانه های امریکایی حاکی از آن هستند که کاخ سفید در صدد است تا تعرفه های گمرکی خودروهای وارداتی را تا 25 درصد افزایش دهد.

ترامپ: کانادا خیلی لوس است!

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا قیمت هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

ترامپ روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران همین اتهامات را در خصوص مکزیک و مذاکرات موسوم به NAFTA بیان نمود. وی بیان نمود: مکزیکی ها سال ها از ایالات متحده سوء استفاده نموده اند. من به درخواست های آنها رضایت نمی دهم. اما به شما می گویم که ما در آخر برنده میدان هستیم، ما برنده خواهیم شد آن هم چه برنده شدنی. لازم به ذکر است سه کشور مکزیک، ایالات متحده و کانادا ماه هاست در مذاکرات NAFTA شرکت می نمایند و ترامپ از همتایان مکزیکی و کانادایی خود با عنوان خیلی لوس یاد نموده و گفته است آنچه آنها می خواهند عادلانه نیست.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در خصوص بیانات ترامپ عنوان نموده است که :تمام مذاکرات چالش بر انگیز هستند و کانادا بر روی توافق جدید NAFTA کار خواهد نمود. او در ادامه بیان نمود: این توافقی است که خیلی برای شهروندان هر سه کشور اهمیت دارد. جگمیت سینگ رهبر حزب دموکرات جدید کانادا بیان نموده که جای تعجبی نیست که ترامپ از چنین ادبیاتی استفاده نموده است. او از وقتی رئیس جمهور شده در تعامل با هر کشوری منجمله کانادا از تاکتیک های خصمانه و قلدرمآبانه استفاده نموده است و ما با یک قلدر طرف هستیم. ما نباید بگذاریم چنین عباراتی اولویت های ما را از بین ببرند.

ترامپ گفته است که صنعت خودروسازی امریکا از مذاکرات مجدد بر سر توافقنامه تجارت آزاد امریکای شمالی (NAFTA) خیلی خشنود خواهد شد. او بیان نموده: خیلی زود تعیین خواهد شد دارم چه می گویم. اوایل روز چهارشنبه هفته جاری ترامپ توییت نموده و بیان نمود که خبرهای خوبی برای خودروسازان امریکایی در راه است. ساعاتی بعد، کاخ سفید بیانیه ای منتشر نموده و بیان نمود که با ویلبور راس وزیر تجارت ایالات متحده در خصوص آنالیز تبصره 232 واردات خودرو که شامل کامیون و قطعات خودرو می گردد صحبت نموده تا تاثیرات آنها بر امنیت امریکا تعیین گردد.

بنا به نقل از اسوشیتید پرس، ترامپ تعرفه های جدید بر واردات خودرو را 20 تا 25 درصد اعلام نموده است. مقررات مربوط به خودرو یکی از موضوعات تعین نماینده در مذاکرات NAFTA بوده است . امریکا تنها در صورتی عوارض گمرکی را از خودروها بر می دارد که بخش اعظم آنها در ایالات متحده و امریکای شمالی ساخته شده باشد. کریستا فریلند وزیر امور خارجه کانادا در خصوص توییت ترامپ بیان نموده است که با همتایان امریکایی و مکزیکی خود پیوسته در تماس است و چمدان خود را بسته تا هر جا که شد با آنها مذاکره کند.

فریلند در ادامه بیان نموده که پیشرفت های قابل توجهی در رابطه با خودروسازی و مجموعا کل مذاکرات حاصل شده است. او اصرار دارد که مذاکرات با شدت و حدت بیشتری ادامه خواهد یافت. ما تا تمام ماجرا تمام نگردد مذاکرات را تمام نمی کنیم. اما در رابطه با مقررات مربوط به کشور سازنده قطعات خودرو به پیشرفت های خوبی دست یافته ایم. رونا آمبروز، عضو هیئت مشاوره NAFTA در 13 می سال جاری بیان نمود که یک محور کلیدی در مذاکرات بخش قطعات خودرو، دستمزد کارگران و مقررات کشور سازنده قطعات است. آمبروز در همان حال مطرح کرد که این بخش از مذاکرات همواره برای ترامپ شیرین و جذاب بوده است. اگر بتواند بگوید که ما به توافقی دست یافته ایم که به موجب آن قطعات بیشتری را در ایالات متحده و امریکای شمالی فراوری می کنیم نشانه خوبی از رشد اشتغال برای هواداران و رای دهندگان به او است. لازم به ذکر است ترامپ در رابطه با حرف هایی که راجع به کانادا مطرح نموده است پیش بینی نموده که در آخر کار، سه کشور کنار خواهند آمد.

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 366

به "ترامپ: کانادا خیلی لوس است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: کانادا خیلی لوس است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید