فراوری داروهای کرونا با هدف جمع شدن بازار سیاه، فراوری انسولین قلمی در کشور

به گزارش تور ارمنستان، رئیس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت گفت: هدف از فراوری داروهای کرونا جلوگیری از قاچاق و ورود این داروها به بازار سیاه است.

فراوری داروهای کرونا با هدف جمع شدن بازار سیاه، فراوری انسولین قلمی در کشور

به گزارش خبرنگاران ، سید سجاد رضوی رئیس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران درباره شرایط فراوری داروهای فاویپیراویر و رمدسیویر به عنوان داروهای درمان کرونا گفت : این دارو ها در خیلی از کشورها هنوز به عنوان درمان قطعی شناخته نشده اند؛اما بنابر احتیاج به مصرف این دارو در کشور، سازمان غذا و دارو فراوری این دارو را در کشور شروع نموده اند. مصرف این داروها منوط بر تاییدیه پزشکی برای بیماران در شرایط متفاوت است و باتوجه به هزینه های این داروها، در صورت قرار دریافت در پروتکلهای درمان وزارت بهداشت، سازمان های بیمه اقدام به پوشش هزینه های این داروها خواهند کرد.

وی اضافه نمود: هدف از این اقدام، جلوگیری از قاچاق و ورود این داروها به بازار سیاه است. موارد مصرفی این دارو به زودی اعلام خواهد شد. اما این دارو همچنان مورد تایید قرار نگرفته است. مراحل درمان در بیمارستان های دولتی پذیرنده بیماران کرونایی، کاملا رایگان است و مردم تحت پوشش کامل بیمه هستند.

رضوی درباره فراوری و مصرف قلم انسولین گفت: با توجه به آمار، مصرف قلم انسولین در کشور بسیار افزایش داشته و با توجه به این موضوع فراوری این دارو در کشور شروع شده است. با تفاوت ارزی بالای موجود ، این دارو به خارج از کشور قاچاق می شد که با اقدام به فراوری آن، امیدواریم این مشکل رفع گردد.

وی همچنین در رابطه با داروهایی که تحت پوشش بیمه نیستند گفت: کوشش سازمان بیمه بر تحت پوشش قرار دادن داروهای اثر بخش و فراوری داخل آنها در داخل کشور است اما ما مسؤولیتی در قبال داروهای فراوری داروهای خارجی نداریم. اگر داروهای فراوری داخل کشور دارای کیفیت کافی نباشند، هرگز فراوری نمی شوند پس داروهای فراوری کشورمان با داروهای خارجی در کیفیت قابل رقابت هستند. در حال حاضر داروهای ضروری و گران قیمت اکثرا تحت پوشش بیمه می باشند.

رضوی، رئیس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت همچنین در مورد انجام تست کرونا در مراکز 16 ساعته گفت: بعضی از بیماران علائم بالینی و قابل تشخیص کرونا را دارند و احتیاج به انجام تست ندارند؛ اما درصورت مشاهده موارد مشکوک، انجام تست کرونا در این مراکز کاملا رایگان است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 541

به "فراوری داروهای کرونا با هدف جمع شدن بازار سیاه، فراوری انسولین قلمی در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری داروهای کرونا با هدف جمع شدن بازار سیاه، فراوری انسولین قلمی در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید