خبرنگاران برگزاری تجمع اعتراضی در الحدیده علیه توقیف کشتی های سوخت

به گزارش تور ارمنستان، تهران- خبرنگاران- کارکنان شرکت نفت یمن روز پنجشنبه در شهر الحدیده در اعتراض به توقیف کشتی های حامل سوخت و غذا از سوی ائتلاف سعودی تجمع اعتراضی برگزار کردند.

خبرنگاران برگزاری تجمع اعتراضی در الحدیده علیه توقیف کشتی های سوخت

به گزارش المسیره، شرکت کنندگان در این تجمع اعتراضی با انتشار بیانیه ای اعلام کردند: توقیف کشتی های حامل سوخت و غذا در آب های یمن، باعث کشتار دسته جمعی یمنی ها می شود.

کارکنان شرکت نفت یمن همچنین سکوت جامعه جهانی را در قبال دزدی دریایی ائتلاف سعودی که امنیت دریای سرخ و آب راهه های بین المللی را در معرض خطر قرار داده، محکوم کردند.

از سوی دیگر، احمد عبدالله دارس وزیر نفت یمن نیز در یک کنفرانس خبری گفت: توقیف کشتی های حامل سوخت یمن از سوی ائتلاف سعودی پیامدهایی بر وضع اقتصادی، بهداشتی، کشاورزی مردم یمن خواهد داشت و باعث افزایش رنج مردم می شود، که مسؤولیت آن بر عهده آن هاست.

وی هشدار داد که در صورت نشت نفت از نفت کش صافر در الحدیده، آلودگی زیست محیطی ایجاد خواهد کرد و به مرجان های دریایی آسیب خواهد زد.

نفت کش صافر چهار سال است که در نزدیکی بندر رأس عیسی در الحدیده لنگر انداخته و حاوی بیش از یک میلیون بشکه نفت سبک مأرب است.

شرکت نفت صنعا، پیش تر ائتلاف سعودی را مانع دسترسی به صافر و تعمیر و نگهداری آن اعلام کرده بود.

عربستان از فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.

بر اثر این تجاوز، تا به امروز هزاران یمنی کشته شده اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 478

به "خبرنگاران برگزاری تجمع اعتراضی در الحدیده علیه توقیف کشتی های سوخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برگزاری تجمع اعتراضی در الحدیده علیه توقیف کشتی های سوخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید