راه چاره ماکرون برای مبارزه با فقر در دنیا

به گزارش تور ارمنستان، رئیس جمهور فرانسه گفت که دنیا به یک شوک مالی تمام عیار و افزایش تأمین مالی احتیاج دارد تا به آسیب پذیرترین و ضعیف ترین کشورها در مواجهه با چالش های دوگانه فقر و گرم شدن آب و هوا یاری کند.

راه چاره ماکرون برای مبارزه با فقر در دنیا

به گزارش خبرنگاران، امانوئل ماکرون در جریان افتتاحیه اجلاس پیمان مالی نو جهانی در پاریس گفت که کشورها نباید در مقابل گزینه مبارزه با فقر یا مبارزه با تغییرات آب و هوایی قرار گیرند.

وی اضافه نمود: ما باید یک شوک مالی عمومی ایجاد کنیم و به تامین مالی خصوصی بیشتری احتیاج داریم.

دیروز چهارشنبه، رئیس جمهور فرانسه در صفحه توئیتر خود نوشت: احساس می کنم که می توانیم تغییرات بزرگی در کره زمین برای مبارزه با فقر ایجاد کنیم.

ایده برگزاری این اجلاس در ماه نوامبر در جریان کنفرانس آب و هوای طرفین (COP27) در مصر، در پی طرح ارائه شده به وسیله نخست وزیر باربادوس(باربادوس از جمله کشورهای عضو جامعهٔ مشترک المنافع انگلیس است)، مطرح شد.

هدف از برگزاری این اجلاس، تنو ساختار مالی بین المللی است که از دل توافقنامه های برتون وودز در سال 1944 (این توافقنامه ها، یک سیستم نو پولی جهانی را پایه گذاری و دلار را به عنوان ارز جهانی جایگزین استاندارد طلا کرد) با ایجاد صندوق بین المللی پول و بانک جهانی ایجاد شد.

کشورهای در حال توسعه می گویند تامین مالی از این دو نهاد سخت است در حالی که احتیاجهای آنها برای مقابله با موج گرما، خشکسالی و سیل و بعلاوه رهایی از فقر و رهایی از سوخت های فسیلی و حفظ طبیعت بسیار زیاد است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 تیر 1402 بروزرسانی: 2 تیر 1402 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1665

به "راه چاره ماکرون برای مبارزه با فقر در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه چاره ماکرون برای مبارزه با فقر در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید