خبرنگاران داروی رمدسیویر موجود در بازار سیاه غیر مجاز است

به گزارش تور ارمنستان، تهران- خبرنگاران- معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه داروی رمدسیویر موجود در بازار سیاه تقلبی بوده و توسط افراد سودجو به فروش می رسد، گفت: داروی موجود در بازار آزاد مورد تائید سازمان غذا و دارو نیست و مردم از تهیه آن اکیدا خودداری نمایند.

خبرنگاران داروی رمدسیویر موجود در بازار سیاه غیر مجاز است

به گزارش روز آدینه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمدرضا شانه ساز با اعلام این مطلب، گفت: در حال حاضر داروی رمدسیویر با برچسب تقلبی به قیمت های نجومی در بازار آزاد به فروش می رسد. این اقدام که توسط بعضی افراد سودجو اجرا شده است، توسط مراجع قضائی و انتظامی پیگیری و متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

وی اضافه نمود: در حال حاضر داروی رمدسیویر که توسط بعضی از مراجع دارویی برای درمان بعضی بیماران مبتلا به کرونا مورد توجه قرار گرفته است، با پیگیری سازمان غذا و دارو وارد کشور شده و برای انجام کارآزمایی بالینی همچون سایر داروهای قبلی در اختیار معاونت تحقیقات وزارت بهداشت قرار گرفته است، بنابراین هیچ نمونه مورد تائیدی از این دارو در بازار وجود ندارد و تمام نمونه های موجود آن در بازار غیر رسمی، غیرمجاز و تقلبی محسوب می گردد.

معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه قابلیت فراوری این دارو و ماده اولیه آن در کشور وجود دارد، گفت: شرکت های فراوری داخل فناوری فراوری این دارو را در اختیار دارند و به محض تائید آن توسط کمیته علمی مبارزه با کرونا وارد مدار فراوری خواهد شد و هیچ نگرانی از لحاظ تامین این دارو وجود نخواهد داشت.

وی با بیان این مطلب که داروی رمدسیویر هنوز در پروتکل درمانی بیماری کرونا وجود ندارد، از پزشکان خواست از تجویز این دارو و سرگردانی خانواده بیماران جدا خودداری نمایند.

شانه ساز با اشاره به دریافت گزارش هایی از فروش داروهای دیگری با قیمت های گزاف به نام داروی درمان کرونا از مردم خواست درصورت مشاهده مواردی از این دست، بلافاصله با معاونت غذا و داروی دانشگاه محل سکونت شان تماس و اطلاع رسانی نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 520

به "خبرنگاران داروی رمدسیویر موجود در بازار سیاه غیر مجاز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران داروی رمدسیویر موجود در بازار سیاه غیر مجاز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید