خبرنگاران معاون استاندار مازندران خواستار رفع موانع عضویت دانش آموزان در شبکه شاد شد

به گزارش تور ارمنستان، ساری - خبرنگاران - معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران فضای مجازی را واقعیت غیرقابل انکار عصر جدید آموزشی دانست و خواستار بررسی ریشه ای علل عدم عضویت بخش زیادی از دانش آموزان استان در شبکه آموزشی دانش آموزی (شاد) و رفع موانع موجود شد.

خبرنگاران معاون استاندار مازندران خواستار رفع موانع عضویت دانش آموزان در شبکه شاد شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، بر اساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش مازندران ، 150 هزار نفر از 530 هزار دانش آموز استان با گذشت بیش از سه ماه از فعالیت پیام رسان شاد ، هنوز عضو این شبکه نشده اند. علت عدم عضویت 20 هزار دانش آموز نداشتن تلفن همراه هوشمند یا عدم دسترسی به اینترنت اعلام شده و 130 هزار نفر دیگر هم بنا به علل دیگری وارد این شبکه نشده اند.

حسین حسن نژاد روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان در ساری گفت : متاسفانه غفلت نظام آموزشی از فضای مجازی سبب شد تا ویروس کرونا این واقعیت را به ما تحمیل کند.

وی با اظهار این که آموزش مجازی یک راه چاره نیست بلکه جهت است ، افزود : فرهنگیان و ساختار آموزشی باید از این پس هوشیارانه تر عمل کنند و در آموزشی مجازی پیش دستی داشته باشند.

حسن نژاد تاکید کرد : باید برای این منظور برنامه ریزی شده و با طرحی مشخص هم دانش آموزان و هم فرهنگیان را در این جهت هدایت کرد ، ضمن این که دقت بیشتر در تولید محتوای آموزشی لازم است و آموزش و پرورش مازندران نباید نقش خود در تولید محتوای آموزش مجازی نادیده بگیرد.

وی افزود : متاسفانه هنوز درمانی برای ویروس کرونا مشخص نشده است و به همین دلیل هم تداوم آموزش در فضای مجازی لازم است و برای استقبال دانش آموزان و فرهنگیان باید شرایط تشویقی در نظر گرفت.

معاون استاندار مازندران با استناد به نتایج نظرسنجی های موجود در مورد شبکه شاد ، گفت : نتایج این نظرسنجی ها که نظر کاربران شاد اعم از دانش آموزان و والدین است ، ما را به واقعیت هایی می رساند که لازم است در برنامه ریزی های اصولی از آن ها استفاده کنیم.

وی ریشه یابی عدم حضور دانش آموزان و فرهنگیان را در شبکه شاد الزامی دانست و افزود : آموزش و پرورش نباید یکطرفه پیام رسان شاد را به جامعه آموزشی تحمیل کند و باید نظر آنان احصاء و در صورت لزوم اعمال شود.

حسن نژاد لازمه حفظ و موفقیت شبکه شاد را تولید محتوای آموزشی مناسب برشمرد و گفت: این محتوای آموزشی خوب و مناسب است که می تواند در شرایط بدون کرونا فعالیت شبکه شاد را برای آموزش و پرورش تثبیت کند ، در غیر این صورت مثل بسیاری از طرح های دیگر کوتاه مدت خواهد بود و از بین می رود.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 430

به "خبرنگاران معاون استاندار مازندران خواستار رفع موانع عضویت دانش آموزان در شبکه شاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون استاندار مازندران خواستار رفع موانع عضویت دانش آموزان در شبکه شاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید