نقش اثرگذار موسسات خیریه در کاهش فقر و مدیریت آسیب های اجتماعی

به گزارش تور ارمنستان، خبرگزاری خبرنگاران- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی، وجود موسسات و تشکل های باسابقه را یکی از ظرفیت های شهر تبریز بیان نمود و گفت: سازمان ها و موسسات خیریه که با نیت خیرخواهانه و یاری به همنوع شکل می گیرند نقشی بیش از آن چه به نظر می رسد در توسعه بخش اقتصاد و مدیریت فقر و آسیب های اجتماعی در جامعه ایفا می نمایند.

نقش اثرگذار موسسات خیریه در کاهش فقر و مدیریت آسیب های اجتماعی

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛تراب محمدی در نشست خیرین و معتمدین تبریز و عوامل پویش رحمت، گفت: بعضی بر این باورند که موسسات خیریه از تاثیر چندانی برخوردار نیستند، حال آنکه فعالیت های مراکز خیریه، یاری حیاتی به بخش های مالی، اجتماعی و حتی سیاسی یک کشور محسوب می گردد و به جرات می توان گفت اهمیت نقش و جایگاه آنها کمتر از نقش بخش دولتی نیست.

وی با تاکید بر نقش سازمان ها و موسسات خیریه در ارائه خدمات ضروری مانند احداث بیمارستان، مدرسه، پرورشگاه، مراکز مذهبی و...، اضافه نمود: تاثیر مثبت این خدمات را در افزایش کیفیت زندگی شهروندان بویژه در شرایطی مانند کرونا نمی توان انکار کرد.

محمدی گفت: خدمات این خیریه ها در قالب یاری به مستمندان و گروه های آسیب دیده از کرونا چشمگیر بود.

وی گفت: موسسات و سازمان های خیریه شریک و همکار مناسبی برای دولت ها در اجرای برنامه های مختلف از قبیل مبارزه با فقر، توانمندسازی و آموزش، مبارزه با ناهنجاری های اجتماعی، کاهش فاصله طبقاتی و افزایش کیفیت زندگی اقشار محروم و نیازمند محسوب می شوند.

دراین نشست خیرین و معتمدین تبریز به بیان دیدگاه های خود در خصوص نحوه خدمات دهی موسسات خیریه پرداختند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 خرداد 1401 بروزرسانی: 28 خرداد 1401 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1473

به "نقش اثرگذار موسسات خیریه در کاهش فقر و مدیریت آسیب های اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش اثرگذار موسسات خیریه در کاهش فقر و مدیریت آسیب های اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید