خبرنگاران نماینده مجلس: مراکز تامین اجتماعی خراسان جنوبی کمبود پزشک دارد

به گزارش تور ارمنستان، بیرجند - خبرنگاران - رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت: مراکز درمان تامین اجتماعی استان به ویژه بیمارستان میلاد دارای امکانات و تجهیزات خوبی است اما با کمبود پزشک متخصص روبرو هستند که باید در این زمینه چاره اندیشی گردد.

خبرنگاران نماینده مجلس: مراکز تامین اجتماعی خراسان جنوبی کمبود پزشک دارد

حسین خسروی روز دوشنبه در نشست جمع بندی مباحث سفر معاونان وزیر و مدیران سازمان های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خراسان جنوبی که در استانداری برگزار گردید، اضافه نمود: باید مسوولان کشوری توجه خاصی به خراسان جنوبی به دلیل کم برخورداری و پراکندگی جمعیت داشته باشند.

وی بیان نمود: جزئیات مسائل و مسائل حوزه کارگری و تامین اجتماعی را باید مسوولان مربوطه مطرح نمایند به عنوان مثال در صندوق تامین بازنشستگان پیگیری همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان خواسته به حقی است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به بُعد مسافت طولانی استان از مرکز و آماده نبودن زیرساخت ها در این منطقه نسبت به سایر نقاط کشور، سرمایه گذاران بخش خصوصی کمتر برای سرمایه گذاری به این استان می آیند لذا توجه ویژه دولتمردان به خراسان جنوبی را می طلبد.

وی با اشاره به مسائل شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مرغداری های خراسان جنوبی گفت: شیوع آنفلوانزا به صنعت طیور استان خسارت زیادی وارد نموده است که پیگیری جدی را می طلبد.

خسروی ادامه داد: واحدهای خسارت دیده حداقل 2 ماه باید قرنطیه باشند و اکنون که در آستانه سال نو قرار داریم، عدم پرداخت حقوق کارگران و کارفرمایان مسائلی را برای جامعه ایجاد خواهد نمود.

وی همچنین خواهان تکمیل چارت سازمانی و اختصاص اعتبار برای بازسازی ساختمان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بیرجند شد و گفت: مسوولان نباید در دیدارها و نشست های خود وعده یا قول های محقق نشدنی به مردم بدهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی هم گفت: در حال حاضر 488 بنگاه مالی کمتر از 50 نفر نیروی کار و 500 بنگاه مالی بین 50 تا 150 نیروی کار و بیش از آن در استان وجود دارد.

غلامرضا اشرفی اضافه نمود: سهم اشتغال استان در حوزه خدمات 42 درصد، حوزه کشاورزی 28.5 و حوزه صنعت 30 درصد است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در فصل پاییز سال جاری رتبه دوم نرخ بیکاری را در کشور کسب کرد گفت: در حال حاضر 921 تعاونی فعال و 19 تعاونی با ثبت 26 برند در استان فعالیت دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: برندسازی محصولات از ضروریات مهم فعالیت های مالی است که باید تعاونی های استان برای معرفی محصولات خود همچنین شناخته شدن بیشتر تولیدات خود به این مهم توجه داشته باشند.

وی از 385 هزار بیمه شده تامین اجتماعی در خراسان جنوبی اطلاع داد و گفت: این افراد از خدمات 2 بیمارستان، 6 مرکز دندانپزشکی و 12 مرکز درمانی ملکی سازمان در سطح استان بهره مند می شوند.

اشرفی خواهان تخصیص اعتبار به پروژه های نیمه تمام طرح اشتغال پایدار در خراسان جنوبی شد و گفت: پروژه های ورزشی حوزه کارگری و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در شهرستان های مختلف باید معین تکلیف گردد.

وی ادامه داد: افزایش سهم استان کم برخوردار خراسان جنوبی از تفاهم نامه بین صندوق کارآفرینی امید و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دیگر مطالبات استان است.

وی همچنین خواهان تامین اعتبار برای مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان شد و گفت: در حوزه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، سرمایه گذاری مجموعه های مالی در استان پیگیری گردد.

معاون امور مالی، معاون روابط کار و معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه 22 مدیرکل و روسای سازمان های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از روز شنبه (چهارم بهمن) وارد خراسان جنوبی شدند و تا امروز در قالب گروه های مختلف در شهرستان های استان حضور یافتند.

گروه کاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این سفر ضمن بازدید از طرح های اشتغالزا و بنگاه های مالی خراسان جنوبی، با مدیران واحدهای تولیدی درباره مسائل و مسائل آنها از نزدیک گفت و گو کردند.

نشست جمع بندی سفر مسوولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خراسان جنوبی عصر امروز در بیرجند برگزار گردید.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 862

به "خبرنگاران نماینده مجلس: مراکز تامین اجتماعی خراسان جنوبی کمبود پزشک دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده مجلس: مراکز تامین اجتماعی خراسان جنوبی کمبود پزشک دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید