خبرنگاران وقوع دو انفجار نگرانی از گسترش جنگ در شمال اتیوپی را افزایش داد

به گزارش تور ارمنستان، تهران - خبرنگاران - دو انفجار شدید آدینه شب در ایالت امهره در نزدیکی ایالت تیگرای محل درگیری نیروهای دولتی با نیروهای محلی در شمال اتیوپی، رخ داد.

خبرنگاران وقوع دو انفجار نگرانی از گسترش جنگ در شمال اتیوپی را افزایش داد

به گزارش پایگاه خبری الخلیج الجدید، دفتر ارتباطات و رسانه ای ایالت امهره در بیانیه ای خاطرنشان کرد که این دو انفجار در شهرهای بحر دار و جوندار اتفاق افتاده است و تحقیقات برای معین شدن اینکه آیا این انفجارها به درگیری ها در ایالت تیگرای ارتباط دارد یا نه ، شروع شده است.

در این بیانیه به تلفات این انفجار اشاره ای نشده است.

از هفته گذشته که آبی احمد نخست وزیر اتیوپی به نیروهای فدرال دولتی دستور حمله به نیروهای محلی ایالت تیگرای موسوم به جبهه آزادی بخش را به اتهام حمله به پایگاه نظامی منطقه صادر نموده است ، صدها نفر در این درگیری ها کشته شده اند.

نبرد بین نیروهای نظامی دولت فدرال و شبه نظامیان جبهه آزادیبخش تیگرای در هشت نقطه از این ایالت ادامه دارد.

این در حالی است که سازمان ملل، اتحادیه آفریقا و دیگر نهادهای بین المللی از احتمال گسترش نبردها به مناطق دیگر اتیوپی و بروز جنگ داخلی در این کشور و بی ثبات کردن منطقه شاخ آفریقا ابراز نگرانی نموده اند.

دولت فدرال اتیوپی با اعلام جنگ علیه نیروهای جبهه آزادی بخش ایالت تیگرای در شمال این کشور، در واقع ثبات یکی از نقاط استراتژیک دنیا در شمال آفریقا را با تهدید جدی روبرو نموده است.

گروه شبه نظامی تیگرای در سال 2018 و قبل از انتصاب ابی احمد به نخست وزیری اتیوپی نفوذ و تسلط بسیاری بر ارتش و دولت این کشور داشت.

اتیوپی با 110 میلیون نفر جمعیت به خاطر سال ها جنگ و درگیری با بعضی کشورهای همسایه و بحران های متعدد با اریتره و سومالی از جمله کشورهایی است که گروههای شبه نظامی در آن فعال هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 720

به "خبرنگاران وقوع دو انفجار نگرانی از گسترش جنگ در شمال اتیوپی را افزایش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وقوع دو انفجار نگرانی از گسترش جنگ در شمال اتیوپی را افزایش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید