دور آینده مذاکرات کردهای سوریه با نظارت آمریکا

به گزارش تور ارمنستان، فرستاده وزارت خارجه آمریکا در منطقه شرق فرات سوریه هفته گذشته با مظلوم عبدی (کوبانی)، فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک در پایگاه ائتلاف بین المللی در حسکه ملاقات کرد.

دور آینده مذاکرات کردهای سوریه با نظارت آمریکا

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه الشرق الأوسط، منابع آگاه کرد زبان اعلام کردند که زهره بیللی، فرستاده وزارت خارجه آمریکا در منطقه شرق فرات سوریه هفته گذشته با مظلوم عبدی (کوبانی)، فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک در پایگاه ائتلاف بین المللی در حسکه ملاقات کرد و درباره دور بعدی مذاکرات کردهای سوریه با شروع ماه آینده میلادی به گفت وگو پرداخت.

این منابع گفتند، وزارت خارجه آمریکا به وسیله بیللی به جای ویلیام روباک، فرستاده ویژه آمریکا به سوریه بر دور آینده مذاکرات احزاب کرد سوریه نظارت خواهد نمود.

طبق گفته این منابع، بیللی و مظلوم عبدی درباره دور آینده مذاکرات کردهای سوریه و بازگشت نیروهای پیشمرگ روژ آوا به مناطق کردها در شمال شرق سوریه بحث و گفتگو کردند.

محمد اسماعیل، عضو کمیته مرکزی شورای میهنی کردهای سوریه چهارشنبه گذشته در اظهاراتی با اشاره به تداوم مذاکرات کردهای سوریه مطرح کرد: مذاکرات میان احزاب کرد در اولین مرحله با ایجاد یک توافق سیاسی به اتمام رسید. دومین مرحله نیز کوشش می گردد تا با تکیه بر توافق 2014 دهوک شروع گردد. مرحله دوم مرحله عملیاتی است. به همین علت بعضی دشواری ها نیز وجود دارند. در حال حاضر مذاکرات میان احزاب با میانجی گری آمریکا و مظلوم کوبانی به صورت محدود انجام می پذیرد. امیدوارم مذاکرات مستقیم نیز به زودی شروع گردد.

در حالی که احزاب کرد برجسته از جمله حزب دموکرات پیشرو کرد، حزب وحدت کردی و گروهی از احزاب ائتلاف ملی کرد در این نشست شرکت نکردند اما در دور اول رایزنی ها شورای ملی کرد و احزاب وحدت ملی کرد به رهبری حزب اتحاد دموکراتیک کرد سوریه شرکت داشتند که از آوریل تا ژوئن جاری به مدت سه ماه ادامه داشت.

منبع: عصر ایران
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 540

به "دور آینده مذاکرات کردهای سوریه با نظارت آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دور آینده مذاکرات کردهای سوریه با نظارت آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید