زاخارووا: آمریکا همیشه به دنبال یافتن مقصر خارجی برای اجرای طرح هایش است

به گزارش تور ارمنستان، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: آمریکا دائماً به دنبال یافتن مقصر خارجی برای توجیه برنامه های خود در سلب مسئولیت از تعهداتش در چارچوب توافقات بین المللی است و مسکو و پکن، بهترین گزینه هستند.

زاخارووا: آمریکا همیشه به دنبال یافتن مقصر خارجی برای اجرای طرح هایش است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در ارتباط آن-لاین با اعضای باشگاه دیپلماتیک مسکو گفت که دولت ایالات متحده دائماً به دنبال آن است که مقصر خارجی را برای توجیه برنامه های خویش در ترک تعهدات این کشور در چارچوب توافقات بین المللی جستجو کند.

زاخارووا گفت: ما شاهد روش هایی هستیم که طرف آمریکایی برای رسیدن به اهداف سیاسی خای خود مورد استفاده قرار می دهد. این روش شامل آن است که یک برنامه دقیق برای این منظور در نظر گرفته و آن برای خارج شدن از تمامی توافقاتی است که برای آنها تعهدات حقوقی و بین المللی دارد و اجرای مواردی را بر آنها واجب دانسته و آنها (آمریکایی ها) در اجرای تعهداتشان با سایر شرکای جهانی برابر در نظر گرفته شده است، مسئله ای که خوشایند مقامات واشنگتن نیست.

سخنگوی وزارت خارجه اضافه نمود: در اجرای این برنامه ایالات متحده دائماً به دنبال یافتن مقصری می گردد که اصلاً چنین نقشی ندارد. ولی آنها باید توضیحی خارجی برای چنین اقدامات خود داشته باشند. این مقصر برخی مواقع روسیه است و برخی واقع روسیه و چین هستند. برای آنها فرق می کند، در هر صورت مسکو و پکن، توجیه خوبی برای اجرای برنامه های واشنگتن بشمار می فرایند.

این دیپلمات روس به عنوان نمونه شاخص این روش طرف آمریکایی، خروج یک جانبه ایالات متحده از پیمان دفاع ضد موشکی، پیمان آسمان باز و توافق هسته ای با ایران (برنامه جامع اقدام مشترک -برجام) را ذکر کرد.

زاخارووا یادآور شد، برنامه آمریکا واضح است: آنها ابتدا اتهاماتی را علیه دیگران مطرح کرده و سپس راه را برای هر اقدامات بعدی خود در جهت سلب مسئولیت از تعهداتشان هموار می کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 523

به "زاخارووا: آمریکا همیشه به دنبال یافتن مقصر خارجی برای اجرای طرح هایش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاخارووا: آمریکا همیشه به دنبال یافتن مقصر خارجی برای اجرای طرح هایش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید