نحوه پاک کردن اکانت اینستاگرام (حذف دائمی اینستاگرام)

به گزارش تور ارمنستان، برای آشنایی با آموزش گام به گام حذف اکانت اینستاگرام همراه ما باشید. قبل از آن دقت داشته باشید که پاک کردن اکانت اینستاگرام (حذف دائمی) با استفاده از خود اپلیکیشن اینستاگرام امکان پذیر نخواهد بود و بایستی از یک مرورگر دیگر استفاده نمایید. در صورت حذف اکانت اینستاگرام بازیابی آن غیر ممکن خواهد بود.

نحوه پاک کردن اکانت اینستاگرام (حذف دائمی اینستاگرام)

خبرنگاران | سرویس تکنولوژی - ممکن است به دلایل مختلفی تصمیم گرفته باشید تا اکانت اینستاگرام خود را حذف کنید؛ هر چند در طی مراحل حذف اکانت اینستاگرام، یکی از سوال های مربوطه به دلیل تصمیم شما مربوط است، ولی در عمل دلیل آن مهم نیست! با ماه همراه باشید تا شما را با اموزش گام به گام حذف اکانت اینستاگرام آشنا کنیم.

پاک کردن اکانت اینستاگرام

زمانی که دیگر از فعالیت در محیط اینستاگرام خسته شده اید و یا بنا به دلایلی از جمله ترس از انتشار تصاویر و یا حفظ حریم خصوصی خود بخواهید اکانت اینستاگرام را حذف کنید، تنها با چند کلیک ساده می توانید این کار را انجام دهید.

پیش از اقدام به پاک کردن اکانت اینستاگرام نکات را در نظر داشته باشید:

  1. پس از پاک کردن اکانت دسترسی به تمامی تصاویر، ویدئو ها، کامنت ها، لایک ها، دوستان، پیام های دایرکت، دنبال کنندگان و دیگر اطلاعات شما و بازیابی دوباره اکانت غیرممکن خواهد بود حتی توسط اینستاگرام.
  2. پس از حذف اکانت دیگر نه شما و نه هیچ کس دیگری قادر به ساخت اکانتی با همان نام کاربری نخواهد بود. در ضمن دیگر نمی توانید با آدرس ایمیلی که برای ساخت این اکانت استفاده نموده اید اکانت دیگری بسازید. بنابراین اگر قصد استفاده مجدد از همان ایمیل را دارید، در بخش Edit Profile در صفحه پروفایل خود نسبت به حذف و یا تغییر آن به یک ایمیل دیگر (حتی یک ایمیل غیرمعتبر) اقدام کنید.
  3. اگر به طور موقت قصد غیر فعال کردن اینستاگرام را دارید، از خواندن ادامه این مطلب منصرف شوید! زیرا ما در این مطلب شما را با اموزش گام به گام حذف اکانت اینستاگرام آشنا خواهیم کرد، نه غیرفعال کردن آن!
  4. حذف اکانت بدون دسترسی به آن و نداشتن پسورد ورود امکان پذیر نیست.

آموزش گام به گام حذف اکانت اینستاگرام بصورت تصویری

برای حذف یا پاک کردن اکانت اینستاگرام، مراحل زیر را قدم به قدم انجام دهید:

مرحله اول: ابتدا روی لینک زیر کلیک کنید تا به صفحه حذف اکانت وب سایت اینستاگرام شوید.

نکته: اگر قصد دارید اکانت اینستاگرام خود را با گوشی حذف کنید، باید در نظر داشته باشید که این کار را با استفاده از خود اپلیکیشن اینستاگرام نمی توان انجام داد؛ بنابراین به هنگام باز کردن لینک زیر از اپلیکیشن های دیگری مانند کروم، سافاری و یا هر بروزر (browser) دیگری که بر روی گوشی خود دارید بهره ببرید.

صفحه ویژه اینستاگرام برای پاک کردن اکانت

مرحله دوم: در صفحه باز شده، اطلاعات اکانت خود را وارد نموده و بر روی Log in کلیک کنید تا به صفحه حذف راهنمایی شوید. اگر یوزرنیم یا پسورد خود را فراموش نموده اید، با کلیک بر روی Forgot password آن را بازیابی و دوباره به این صفحه مراجعه کنید. بدون نام کاربری و رمز عبور امکان پاک شدن اکانت وجود ندارد. حتی با ریپورت و…!

نکته: اگر قبلاً در وبسایت اینستاگرام وارد شده باشید نیازی به مرحله دوم نیست.

مرحله سوم: حالا وارد صفحه حذف اکانت خواهید شد که شبیه تصویر زیر است؛ در این مرحله سوالی از شما پرسیده می گردد؛ این سوال این است:

Why are you deleting your account?

به چه دلیل می خواهید اکانت خود را حذف کنید؟ اگر چه صحت پاسخ شما در ادامه مراحل اهمیتی ندارد ولی در هر صورت باید به این سوال جواب دهید؛ بنابراین یکی از گزینه های پیشفرض در این سوال را انتخاب کنید. مثلا با انتخاب گزینه someting else می توانید دلیل حذف اکانت اینستاگرام خود را هر چیزی غیر از موارد پیشفرض اعلام کنید.

مرحله چهارم: پس از انتخاب دلیل خود برای حذف اکانت، بلافاصله در همان صفحه از شما خواسته می گردد تا پسورد خود را مجدد وارد کنید. این خواسته با این عبارت از شما درخواست خواهد شد:

To continue, please re-enter your password

حالا پس از وارد کردن دوباره رمز عبور در کادر مورد نظر، بر روی دکمه قرمز رنگی که با عبارت Permanently delete my account در پایین صفحه کلیک کنید.

مرحله پنجم: سپس اینستاگرام دوباره از شما سوال می نماید که آیا مطمئن هستید که می خواهید اکانت خود را پاک کنید؟ با تائید این پیام اکانت شما برای همواره پاک خواهد شد.

در ادامه اگر با تصویر زیر روبرو شدید، دیلیت اکانت اینستاگرام شما به درستی اجرا شده و تمام! پس از طی مراحل بالا و مشاهده پیامی که در تصویر قابل مشاهده است، اکانت شما غیرقابل دسترس شده و کلیه آثار آن تا یک روز یا بیشتر از بین می رود. لطفا صبر پیشه کنید!

سخن آخر

همانگونه که به آن اشاره شد، پس از پاک کردن اکانت اینستاگرام دیگر نه شما و نه هیچ کس دیگری قادر به ساخت اکانتی با همان نام کاربری نخواهد بود. در ضمن دیگر نمی توانید با آدرس ایمیلی که برای ساخت این اکانت استفاده نموده اید اکانت دیگری بسازید.

اگر قصد استفاده مجدد از همان ایمیل را دراید در بخش Edit Profile در صفحه پروفایل خود نسبت به حذف و یا تغییر آن به یک ایمیل (حتی ایمیل غیرمعتبر) اقدام کنید. با روش بالا اکانت شما پاک می گردد و هیچ راهی برای بازگرداندن آن وجود ندارد حتی یک ثانیه پس از پاک کردن اکانت! و کلیه آثار آن تا یک روز یا بیشتر از بین می رود. پس از حذف کردن اکانت نام کاربری شما موقتاً به instagrammer تغییر خواهد نمود و پس از چند روز اکانت به کلی به همراه کامنت ها و لایک ها حذف خواهد شد.

منبع: setare.com
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 852

به "نحوه پاک کردن اکانت اینستاگرام (حذف دائمی اینستاگرام)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه پاک کردن اکانت اینستاگرام (حذف دائمی اینستاگرام)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید