هندی ها به تمدید قرنطینه سراسری اعتراض کردند

به گزارش تور ارمنستان، افزایش شمار مبتلایان به کرونا به 96 هزار نفر در هند باعث شد که دولت این کشور به رغم اعتراض و مخالفت مردم،قرتطینه سراسری را تا 31 مه ،11 خرداد ، تمدید کند.

هندی ها به تمدید قرنطینه سراسری اعتراض کردند

به گزارش رسانه های هند، وزارت کشور هند در بیانیه ای اعلام نمود: دانشگاه ها، مدارس، پاساژها و اماکن عمومی همچنان تعطیل خواهند بود اما محدودیت ها در مناطقی که دارای آمار پایین ابتلا به کرونا هستند کاهش خواهند یافت.

در بیانیه وزارت کشور هند آمده است: اجتماع های عظیم همچنان ممنوع است، اما در خارج از مناطق مهار تمام فعالیت ها مجاز خواهند بود.

پس از این دستور العمل وزارت کشور هند، بسیاری از ایالت های این کشور که پیش از این خواستار سرانجام قرنطینه سراسری شده بودند اعلام نمودند به سرعت فعالیت های مالی را از سر خواهند گرفت.

ویجی روپانی سروزیر ایالت گجرات اعلام نمود تمام اداره ها و مراکز صنعتی اجازه فعالیت خواهند داشت. تنها در مناطقی که کرونا مهار نشده ،این فعالیت ها انجام نخواهند شد.

هند همچنین موضع خود را در مقابل نصب اجباری یک نرم افزار ردیاب تغییر داده است. پیش از این وزارت کشور اعلام نموده بود که کارمندان همه اداره ها و شرکت ها باید به منظور کنترل شیوع کرونا، این نرم افزار را در گوشی های همراه خود نصب نمایند.

آمار ابتلا به کرونا در هند اکنون فراتر از چین است. ویروس کرونا در سال گذشته برای اولین بار در چین پدیدار شد. اما تلفات این ویروس در هند هنوز کمتر از چین می باشد. به گزارش وزارت بهداشت هند، تا به امروز 3 هزار و 19 نفر در هند به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. این آمار در چین 4 هزار و 600 نفر و در آمریکا و کشورهای اروپایی بسیار بیشتر است.

قرنطینه سراسری هند که برای اولین بار در تاریخ 25 ماه مارس اجرایی شد، تا به امروز چند بار تمدید شده است. این قرنطینه شرایط را برای صدها میلیون هندی که به درآمد روزانه خود وابسته هستند بسیار سخت نموده است.

نبود کار و همچنین حمل و نقل عمومی باعث شده است که هزاران کارگر مهاجر شهرهای عظیم هند را با پای پیاده به سوی خانه های خود در روستاهای دور دست ترک نمایند. در مواردی آن ها از اتوبوس های دولتی، قطارهای ویژه و همچنین کامیون ها استفاده نموده اند.

در شهر راجکوت واقع در ایالت گجرات، روز دوشنبه بیش از هزار و 500 کارگر مهاجر پس از آنکه دو قطار دولتی که قرار بود آن ها را به خانه های خود منتقل نمایند، لغو شدند، جاده ها را مسدود نموده و با پلیس درگیر شدند.

یک مقام پلیس گفت: ما مجبور به استفاده از زور برای متفرق کردن جمعیت شدیم. در حمله کارگران، چندین افسر پلیس زخمی شدند. ما در حال شناسایی افرادی هستیم که به خشونت ها دامن زده اند.

هفته گذشته 23 کارگر مهاجر در حالی که سعی داشتند به خانه های خود برسند، در یک سانحه جاده ای جان خود را از دست دادند.

یک کارگر مهاجر در هند گفت: هیچکس به ما اهمیت نمی دهد. ما غذا نداریم و گرسنه هستیم. دولت به فقرا هیچ اهمیتی نمی دهد.

این درحالی است که در ماه جاری 16 کارگر مهاجر هندی در حالی که به دلیل خستگی ناشی از پیاده روی طولانی بر روی ریل آهن به خواب رفته بودند، توسط قطار زیر گرفته شده و جان خود را از دست دادند.

این سانحه واکنش سیاستمداران و جامعه مدنی هند را به دنبال دشت و بحران در زندگی قشر فقیر جامعه هند به دلیل ویروس کرونا و همچنین قرنطینه سراسری را نشان می دهد.

در یک هفته گذشته اعتراضات کارگران با تمدید قرنطینه در هند در ایالت های مختلف این کشور به وقوع پیوسته است.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا رااینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 421

به "هندی ها به تمدید قرنطینه سراسری اعتراض کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هندی ها به تمدید قرنطینه سراسری اعتراض کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید