تور بمبئی: وزیر خارجه انگلیس: باید با هند روابط مالی و دفاعی خود را محکم کنیم

به گزارش تور ارمنستان، لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس، پیش از سفر خود به دهلی گفت که انگلیس و هند باید روابط مالی و امنیتی خود را محکم نمایند.

تور بمبئی: وزیر خارجه انگلیس: باید با هند روابط مالی و دفاعی خود را محکم کنیم

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، تراس، که ماه گذشته به اسم وزیر امور خارجه انگلیس منصوب شد، بعلاوه جلسات متعددی در عربستان سعودی و قطر به اسم بخشی از کوشش خود پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (بریگزیت) برای ایجاد ائتلاف های دیپلماتیک و دفاعی تازه برگزار نموده است.

وی در دهلی سوبرامانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند، و بوپندر یاداو، وزیر محیط زیست هند را ملاقات خواهد نمود و از سرمایه گذاری 70 میلیون دلاری برای تأمین پروژه های زیرساخت فناوری سبز در سراسر هند خبر خواهد داد.

تراس در بیانیه ای قبل از این ملاقات گفت: من می خواهم که انگلیس و هند در زمینه های مهم و مختلفی از جمله تکنولوژی، سرمایه گذاری، امنیتی و دفاعی همکاری داشته باشند. هند، بزرگترین دموکراسی دنیا، یک نیروگاه فناوری، مالی و یک شریک استراتژیک حیاتی برای انگلیس محسوب می گردد.

یاداو، وزیر محیط زیست هند به رویترز گفت که نارندا مودی، نخست وزیر هند در ماه آینده برای شرکت در یک نشست اقلیمی به انگلیس سفر خواهد نمود.

بریتانیا، نفوذ بیشتر در منطقه هند و اقیانوس آرام را به اسم اصلی ترین هدف سیاست خارجی خود معرفی نموده است و منافع مالی طبقه میانه را که به سرعت در حال توسعه است، هم مورد توجه قرار داده است.

بعلاوه تراس از گروه ناوبر انگلیسی، که در حال حاضر در بمبئی است، تماشا خواهد نمود و این ملاقات بیشتر برای تاکید بر تعهد نظامی انگلیس به امنیت منطقه است.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، به علت افزایش موارد ابتلا به کووید-19، مجبور شد تا سفر از پیش برنامه ریزی شده به هند را لغو کند؛ اما رهبران دو کشور عملا با یکدیگر ملاقات خواهند کرد تا درخصوص همکاری های عمیق تر با هم توافق نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آبان 1400 بروزرسانی: 2 آبان 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1239

به "تور بمبئی: وزیر خارجه انگلیس: باید با هند روابط مالی و دفاعی خود را محکم کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بمبئی: وزیر خارجه انگلیس: باید با هند روابط مالی و دفاعی خود را محکم کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید