پژوهشگران دانشگاه بیرجند روش های تغییر واپاشی هسته ای را بررسی کردند

به گزارش تور ارمنستان، پژوهشگران دانشگاه بیرجند در قالب رساله دکتری در رشته فیزیک هسته ای، برای اولین بار در کشور توانستند روش های تغییر در میزان واپاشی هسته ای را بررسی کنند.

پژوهشگران دانشگاه بیرجند روش های تغییر واپاشی هسته ای را بررسی کردند

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، پژوهشگران دانشگاه بیرجند برای اولین بار در کشور توانستند روش های تغییر در میزان واپاشی هسته ای را بررسی کنند.

این پژوهش دانشگاهی در گروه فیزیک دانشگاه بیرجند به مدت 2 سال و به صورت پایان نامه دکتری اجرا شده که نتیجه این پژوهش در سه مقاله علمی پژوهشی در نشریات بین المللی به چاپ رسیده است.

دست یابی به روش هایی برای تغییر یا کنترل میزان واپاشی هسته ای، می تواند در مواردی مانند انتقال رادیودارو ها که از نظر زمانی محدودیت دارد، به کار رود. از دیگر کاربرد های این موضوع علمی، کاهش یا رفع مسائل ناشی از زباله های هسته ای اشاره کرد.

در این پایان نامه دکتری پژوهشگران تلاش کرده اند تا عوامل مختلف و موثر بر میزان واپاشی را بررسی کنند. پژوهشگران می گویند اگرچه موفقیت های فعلی در اعمال تغییر در میزان واپاشی هسته ها، آنقدر ها چشمگیر نیست، اما می تواند نویددهنده تغییر در نیمه عمر مواد رادیواکتیو باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 1074

به "پژوهشگران دانشگاه بیرجند روش های تغییر واپاشی هسته ای را بررسی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهشگران دانشگاه بیرجند روش های تغییر واپاشی هسته ای را بررسی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید