پیشبینی کاربران خبرنگاران درباره ادلب درست از آب درآمد

به گزارش تور ارمنستان، کاربران سایت خبرنگاران پیشبنی کردند که اوضاع ادلب با توافق آتش بس سرانجام می یابد.

پیشبینی کاربران خبرنگاران درباره ادلب درست از آب درآمد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، روسیه و ترکیه روز پنجشنبه در مسکو بر سر ادلب به توافق رسیدند، اجرای اتش بس مهمترین بند توافق میان دو رئیس جمهور دخیل در بحران سوریه بود.

پیش از این خبرنگاران از کاربران خود طی یک نظرسنجی خواسته بود که آیا درگیری این دو کشور در سوریه منجر به جنگی تمام عیار خواهد شد؟

عمده کاربران این فرضیه را رد کردند و در نظرات خود نوشتند که هر دو کشور عاقل هستند و با مذاکرات قضیه را فیصله خواهند داد. بخشی از نظرات را در ادامه می خوانیم:

کاربر بی نامی نوشته است: ترکیه به تنهایی توان نظامی درگیری با روسیه را ندارد. ضمن اینکه بخشی از توان پدافندی ترکیه هم از تجهیزات روسی است. حتی با وجود ایران و سوریه در کنار هم و اگر روسیه کنار هم بایستد، باز هم کاری از پیش نخواهد برد. کشورهای دیگر حتی لازم نیست مستقیما با ترکیه درگیر شوند بلکه اگر اوضاع قبرس، شمال لیبی و کردستان ترکیه را متشنج کنند ترکیه تا سالها درگیر خواهد بود.

علی نوشته است: پوتین بعیده حملات گاه و بیگاه شورشی های مسلح رو به پایگاه هاش در سوریه تحمل کنه و احتمالا تا آزاد سازی کامل سوریه کوتاه نمیاد، اردوغان هم چیزی که زیاد ازش دیدیم داد و هوار بیخوده ... معلوم نیست چی می خواد احتمالا ترکیه کشته های زیادی خواهد داد و سرافکنده از خاک سوریه خارج خواهد شد. ایران، روسیه و سوریه خیلی خیلی قویتر از عثمانی گری های اردوغان هستند.

مخاطب بی نامی نوشت: در هشت سال گذشته که سوریه درگیر مسائل متعدد بوده بیش از سه و نیم میلیون سوری وارد ترکیه شده اند و این مساله مسائل اقتصادی و امنیتی زیادی را برای ترکیه باعث شده است از طرفی ترکیه نگران این است که با حمله رژیم اسد به ادلب پوج جدیدی از مهاجران وارد ترکیه شده ک مسائلش را بیش از پیش پیچیده کنند. لذا مساله ادلب برای ترکیه از این بعد حیاتی هست. به نظر میاد در چند روز گذشته آتش سنگینی بین دو طرف رد و بدل شده است که تلفات سنگینی برای هر دو داشته است. در کل به نظرم در چند روز آینده آتش بس میان دو طرف برقرار خواهد شد. حمایت ناتو از ترکیه هم شاید اطلاعاتی و لجستیکی باشه تا حضور نظامی. روسیه هم که همواره پشت اسد بوده است ولی خوب پوتین هم روابط گستره و عمیق خود با ترکیه را فدای بشار اسد نخواهد کرد. ایران هم که تو این شرایط تحریمی نمی خواهد ترکیه را از دست بدهد و تو این مدت سعی کرده دو طرف را به آرامش دعوت کند و پای مذاکره را به پیش کشیده است که البته کار منطقی هم همین هست. در آخر منتظر آتش بس در چند روز آینده باشید.

کاربر دیگری نوشت: اردوغان و ترکیه هر طرحی را که اقتصاد و در نتیجه آینده سیاسی خودشان را تضمین کند انجام می دهند به نظر می رسد در این برهه هدف ترکیه در ادلب به نمایش گذاشتن توانمندیهای جدید نظامی و تولیدات نظامی داخلی ترکیه می باشد و هدف جنگ بلند مدت نیست. احتمال زیاد به لحاظ سیاسی یک توافق نامه طولانی مدت با روسیه و اروپا و به لحاظ اقتصادی فروش بزرگی از جنگ افزارهای معرفی شده در این جنگ هدف ترکیه باشد که قابل دستیابی می باشد.

شما می توانید مشروح کامنت ها را اینجا بخوانید.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 238

به "پیشبینی کاربران خبرنگاران درباره ادلب درست از آب درآمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشبینی کاربران خبرنگاران درباره ادلب درست از آب درآمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید