کلیسای سنت پیتر زوریخ با بزرگترین صفحه ساعت در اروپا، عکس

به گزارش تور ارمنستان، کلیسای سنت پیتر (St. Peter) در بخش جنوبی رودخانه لیمات (Limmat) نهاده شده و یکی از 4 کلیسای اصلی شهر زوریخ به شمار می رود. در مکان فعلی این کلیسا، قبلاً معبدی رومی قرار داشته که آن را وقف ژوپیتر نموده بودند. اما وقتی رومی ها این مکان را ترک کردند، معبدشان نیز به ساختمانی متروکه تبدیل شد؛ تا اینکه یک کلیسای مسیحی را به جای آن در قرن 8 یا 9 ساختند و این کلیسا هم در سال 1706 دوباره مورد بازسازی نهاده شد و آن را به اولین کلیسای پروتستان در شهر تبدیل کردند؛ یعنی همین کلیسایی که امروزه می بینید.

کلیسای سنت پیتر زوریخ با بزرگترین صفحه ساعت در اروپا، عکس

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

کلیسای سنت پیتر تحت کنترل چندین مالک قرار گرفته است. برای مثال، برج آن را شهر زوریخ و شبستان آن را کلیسای اصلاحات سوئیس مدیریت می نماید. هنوز هم برخی از رویدادهای شهر، مراسم عروسی یا غسل تعمید در این کلیسا برگزار می شود. اگر به سوئیس سفر کردید، پیشنهاد می کنیم بازدید از این جاذبه قدیمی و دیدنی را از دست ندهید.

با توجه به اینکه تاریخ ساخت اولیه کلیسای سنت پیتر تقریباً به قرن نهم برمی شود، از این ساختمان به عنوان قدیمی ترین کلیسا در زوریخ یاد می نمایند. در معماری این بنا، ترکیبی از دو سبک باروک و رمانسک را می بینید. در واقع برای دیزاین داخلی و شبستان کلیسا از سبک باروک و برای بخش مربوط به گروه کر، از سبک رمانسک استفاده شده است. منبر این کلیسا به زیبایی حکاکی شده و نقاشی های دیواری آن، داستان مریم مقدس و کسانی که برای کشورشان فداکاری نموده اند را به نمایش می گذارد.

همچنین می توانید از حوضچه تعمید و قسمت سرایندگان نیز دیدن کنید که آن را با دیوارنگاری های مربوط به قرون وسطی تزئین نموده اند. برخی از پنجره های این کلیسا، طراحی شاگال (Chagall) بوده و شیشه های رنگی جناح شمال آن را جاکومتی (Giacommetti) در سال 1940 تکمیل کرد. برای ساخت چلچراغ های کریستال این ساختمان نیز از مدل های قرن 1710 پیروی نموده اند.

کلیسای سنت پیتر، بیشتر به خاطر ساعتش معروف شده که بالای برج این ساختمان قرار گرفته است و عظیم ترین صفحه ساعت کلیسا در اروپا به حساب می آید. طول عقربه عظیم این ساعت به 4 متر می رسد و علاوه بر آن، 5 ناقوس نیز در این کلیسا وجود دارد که قدمتشان به تاریخ 1880 برمی شود. وزن عظیم ترین ناقوس آن، تقریباً 6،000 کیلوگرم است. بازدیدنمایندگان می توانند از آن ها دیدن نمایند و در گوششان، گوشگیر بگذارند تا از نزدیک از نحوه کار این زنگ ها آگاه شوند. گفته می شود که تا سال 1911، یک نگهبان در قسمت برج آن زندگی می نموده که به نقاط مختلف شهر دسترسی داشت.

این فرد موظف بود تا هر 15 دقیقه یک بار از پنجره این برج، شهر را زیر نظر بگیرد و در صورت مشاهده آتش سوزی در هر نقطه از شهر، زنگ ها را سریع به صدا دربیاورد و یک پرچم را در راستا جایی که آتش گرفته آویزان کند تا خیلی زود به آن رسیدگی نمایند. ظاهراً این استراتژی، موفقیت آمیز بوده؛ زیرا در مقایسه با شهرهای اروپایی دیگر، زوریخ هیچگاه دچار آتش سوزی های ویران نماینده نشده است.

اولین شهردار زوریخ یعنی رودلف برون (Rudolf Brun) و کشیش معروفی به نام یوهان کاسپر لاواتر (Johann Caspar Lavater) در این کلیسا به خاک سپرده شده اند. لاواتر، سخنران و فیلسوف و نویسنده ای مورد احترام در اروپا به شمار می رفت و با افرادی همچون گوته در ارتباط بود.

در مجموع، موقعیت جغرافیایی این کلیسا به تنهایی کافی است تا جذب آن شوید. این بنا، بالای یک تپه کوچک قرار گرفته و به منظره زیبای محله قدیمی زوریخ و دریاچه لیمات اشراف دارد. این بخش از شهر، از سر و صدای مناطق شلوغ به دور است و بازدیدنمایندگان می توانند از محیط آرام، آفتابی و معماری خانه های اشرافی آن لذت ببرند. همچنین کلیسای فرومونستر (Fraumünster) و گروس مونستر (Grossmünster) نیز با کلیسای سنت پیتر فاصله زیادی ندارند و می توانید در یک روز، از هر سه بنا بازدید کنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 487

به "کلیسای سنت پیتر زوریخ با بزرگترین صفحه ساعت در اروپا، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیسای سنت پیتر زوریخ با بزرگترین صفحه ساعت در اروپا، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید