ثبت رکورد جدید کرونا در آمریکا ، شمار مبتلایان از 12 میلیون نفر گذشت

به گزارش تور ارمنستان، آمار های اعلامی از ایالت های مختلف آمریکا نشان می دهد که شمار مبتلایان به کرونا در این کشور طی 24 ساعت گذشته شاهد افزایش 192 هزار نفری بوده است.

ثبت رکورد جدید کرونا در آمریکا ، شمار مبتلایان از 12 میلیون نفر گذشت

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، همزمان با افزایش اعتراضات خیابانی و درگیری ها بین هواداران دو نامزد بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، شمار ابتلای روزانه به ویروس کووید19 در این کشور نیز رو به افزایش است.

برآورد های وبگاه آماری وُرلداُمتر نشان می دهد طی بیست وچهار ساعت گذشته از تمام ایالت های آمریکا به صورت مجموع 192،186 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده که بیشترین میزان ابتلای روزانه در این کشور و تمام کشور های جهان است.

بر این اساس، طی یک روز گذشته نیز 2،065 آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان به ویروس کووید19 در آمریکا به 12،070،712 نفر و تعداد قربانیان بر اثر این بیماری به 258،333 تن افزایش یافت.

آمار وبگاه ورلدامتر مقداری از آمار دانشگاه جانز هاپکینز از شمار مبتلایان و جان باختگان بیشتر است و دلیل آن نیز عدم اعلام آمار از سوی برخی ایالت های آمریکا از جمله نیویورک به مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری این کشور موسوم به CDC است که به تبع در سایت جانز هاپکینز نیز درج نمی شود.

پیش از این، تدروس آدانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت چندی پیش در جلسه ای درباره این بیماری در یکی از دفاتر سازمان ملل در ژنو گفته بود نیم کره شمالی زمان در برهه ای حساس از لحاظ مبارزه با بیماری همه گیر جهانی کووید19 قرار گرفته است و کشور های زیادی شاهد رشد تصاعدی بیماران هستند.

نمودار ابتلا و تلفات ویروس کرونا در حالی شیب صعودی تندی به خود گرفته که بامداد امروز (جمعه) تعداد کسانی که در جهان به این بیماری مبتلا شدند از 57 میلیون نفر عبور کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 734

به "ثبت رکورد جدید کرونا در آمریکا ، شمار مبتلایان از 12 میلیون نفر گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت رکورد جدید کرونا در آمریکا ، شمار مبتلایان از 12 میلیون نفر گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید