وزیر بهداشت به ژنو سفر می نماید

به گزارش تور ارمنستان، قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل از سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ژنو برای شرکت در هفتاد و یکمین مجمع جهانی سازمان جهانی بهداشت اطلاع داد و گفت: وزیر بهداشت کشورمان در کنار سایر وزاری بهداشت شرکت کننده در این اجلاس، تصویب برنامه پنج ساله سازمان جهانی بهداشت (GPW) را مورد آنالیز قرار می دهند.

وزیر بهداشت به ژنو سفر می نماید

برای سفر با تور پوکت لحظه آخری همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

به گزارش خبرنگاران، دکتر محسن اسدی لاری با اشاره به این که برنامه GPW، سیزدهمین برنامه 5 ساله سازمان دنیای بهداشت است، اضافه کرد: این برنامه برای سال های 2019 تا 2023 تصویب خواهد شد و کشورها در این زمینه به تشریح برنامه ها و اقدامات خود در حوزه سلامت می پردازند.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل با بیان این که وزیر بهداشت یکی از اعضای کمیسیون دنیای مبارزه با بیماری های غیرواگیر است، گفت: از دیگر برنامه های مجمع دنیای سازمان دنیای بهداشت، آنالیز گزارش مقدماتی این کمیسیون در خصوص بیماری های غیرواگیر است که این گزارش در 11 خرداد ماه امسال منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به این که در مجمع دنیای سازمان دنیای بهداشت، موضوعات دیگری مانند مدیریت بیماری های واگیر، ایجاد تسهیلات برای معلولان و موضوعات مرتبط با قوانین بین المللی سلامت مطرح خواهد شد، گفت: همچنین در حاشیه این اجلاس، وزرای بهداشت کشورهای دنیا به همراه رییس سازمان دنیای بهداشت در مراسم فرهنگی ارتقاء سلامت شرکت خواهند کرد.

اسدی لاری در ادامه گفت: انتخاب مدیر منطقه ای سازمان دنیای بهداشت نیز در دستور کار برنامه سازمان بهداشت دنیای در اجلاس واقع شده است. این انتخابات که از نظر سیاسی حائز اهمیت است با حضور 8 کاندیدا، روز شنبه 19 می برابر با 29 اردیبهشت برگزار می گردد.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل با اشاره به حضور وزیر بهداشت کشورمان در اجلاس ایدز در سفر به ژنو گفت: دکتر هاشمی در این اجلاس پیرامون تجربیات ایران در حوزه پیشگیری از بیماری ایدز به ایراد سخنرانی می پردازد. همچنین وزیر بهداشت در اجلاس جانبی مشارکت اجتماعی برای دستیابی به اهداف پوشش همگانی سلامت که با مشارکت تایلند برگزار شده و به نام ایران ثبت شده، شرکت خواهد نمود و مقرر است در حاشیه برگزاری این اجلاس، دیدارهای متعددی در مجمع دنیای سازمان دنیای بهداشت با وزرای بهداشت کشورهای مختلف نیز انجام دهد.

بنابر اعلام وبدا، اسدی لاری با اشاره به برگزاری جلسه همکاری وزرای بهداشت اکو در کنار برگزاری مجمع دنیای سازمان دنیای بهداشت، گفت: در این اجلاس که بعد از چندین سال احیا شده و با مشارکت کشورهای ترکیه، ایران و پاکستان برگزار می گردد، پاکستان مدیریت این دور از اجلاس را بر عهده دارد. همچنین اجلاس وزرای بهداشت کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها (نم) نیز در همین زمان، برگزار خواهد شد.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که ایران در این جلسات ضمن دفاع از مواضع اصولی خود، دستاوردهایی برای سلامت کشور داشته باشد.

شایان ذکر است اجلاس سالانه سازمان دنیای بهداشت از 30 اردیبهشت ماه تا اول خرداد ماه سالجاری در ژنو برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: tour-armenia.ir شناسه مطلب: 76

به "وزیر بهداشت به ژنو سفر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر بهداشت به ژنو سفر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید